English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Mixurile de condimente, o sub-categorie in care diferenta dintre retete este data de jocul procentelor  

09/09/2020 13:52

Plic mic (20g) si plic mare (50g). Cu putin noroc, ambele ambalari Galeo pot fi gasite simultan pe acelasi raft. Privite indeaproape, ai senzatia ca plicul mare vine si cu o oferta extrafill, cu beneficii pe partea de pret sau de volum. Pentru consumatorul obisnuit, varianta unei retete diferite iese din ecuatie. Si totusi, la mixurile de condimente Galeo pentru carne de porc sau carne de pui, plicul mare ascunde o cu totul alta reteta. Desi lista ingredientelor este identica, valorile nutritionale sunt diferite, semn ca producatorul s-a jucat cu procentele, adaugand sau reducand din cantitate in asa fel incat rezultatul final sa (ii) iasa pe plus. Si cum doar la cateva ingrediente este dezvaluit si procentul, reteta produsului poate suferi oricand noi modificari.

 

Asistam la o strategie tipica pentru producatorii/ambalatorii de condimente. Metoda este cum nu se poate mai simpla: se ia un ingrediente ieftin (de regula sarea) alaturi de care se adauga diferite condimente, in procente variabile. Pentru cele mai scumpe ingrediente procentul pe care acestea il detin in reteta nu este facut public. Producatorul isi pastreaza astfel o parghie cu ajutorul careia poate modifica oricand cantitatea si, implicit, reteta produsului finit. Evident, la o astfel de strategie, cumparatorul este cel care plateste. Dar nu este singurul. Nu de putine ori, modificarile de reteta au prins pe picior gresit si marile lanturi de retail, acolo unde respectivele branduri au ajuns sa fie listate. Cum este posibil? Simplu. 1) Buyerul nu mai este cel de odinioara. Pregatire precara, fara sa aiba prea multe date sau informatii despre categoria pe care o coordoneaza; 2) Lipsa de transparenta. Producatorii fie nu pun la dispozitia buyerilor toate datele despre produs fie omit in mod deliberat sa comunice eventualele schimbari aparute dupa listarea produsului; 3) Absenta unor analize pe produs. Din graba sau din dorinta unei marje mai mari de profit, lanturile de retail nu mai fac analize de laborator produselor listate ci iau de bune informatiile oferite de producatori. Practic, prin eliminarea analizelor, retailerii se lasa singuri pe mana producatorilor. Acestia au astfel cale libera si, functie de cerintele retailerilor sau functie de propriile interese pot opera oricand modificari in reteta produsului finit. Un joc al procentelor si al intereselor de culise din care, la final, toata lumea iese multumita. Pentru ca din tot acest joc al procentelor si profitabilitatii de moment, producatori si retaileri omit, involuntar sau cu buna stiinta, chiar cel mai important detaliu: educarea consumatorului.


La prima vedere, mixurile de condimente Galeo pentru carne de porc si carne de pui au, fiecare in parte, aceeasi lista de ingrediente. Intre ambalarea mica (plic 20g) si ambalarea mare (plic 50g) diferentele sunt vizibile doar la doua dintre ingrediente, singurele pentru care producatorul a afisat procentul: mustarul alb si boiaua de ardei dulce in cazul mixului pentru carne de porc si usturoi si mustar alb, in cazul mixului pentru carne de pui. Sarea, principalul ingrediente, nu are procentul afisat. Il regasim insa in tabelul valorilor nutritionale.

 

 

 

 


Toate actualitatile