English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Mezeluri crud uscate Traditia Gustului

15/12/2011 14:45

Majoritatea lanturilor de retail au lansat articole sub brand privat in categoria  mezelurilor crud uscate. Un produs sub brand privat intr-o categorie extrem de apreciata de consumatorul roman, poate fi un mijloc de fidelizare a propriei clientele, dar si o sursa de margine pentru retailer. Nu e de mirare ca majoritatea lanturilor de retail au ales pozitionarea propriilor produse pe segmente superioare de calitate, dar si de pret. Putine sunt cazurile in care produsele au fost pozitionate in categoria prim pret.

 

Retetele traditionale in vizorul retailerilor

Printre tendintele de dezvoltare a brandurilor private in 2011, de departe cea mai accesata, a fost cea a produselor traditionale. Indiferent ca e vorba de linii de produse cu tenta traditionala sau doar simple articole in sortimentatia unui retailer, retetele traditionale au fost o optiune castigatoare. Motivatia este simpla si se bazeaza pe conotatia retetei in sine. Cumparatorul cunoaste deja reteta produsului si stie la ce sa se astepte. Nu e nevoie de reclama si nici de timp ca produsul sa "prinda" la consumatori. Iar daca pretul de raft este plasat cu 10, 15 sau chiar 25% sub brandurile nationale, succesul e asigurat.

Pentru producatorii de mezeluri, si in special de mezeluri crud uscate, solicitarile retailerilor au fost adevarate baloane de oxigen.  Volume sigure si contracte ferme pe termen indelungat. Pentru unii producatori mai mici, produsele sub brand privat au reprezentat sansa  unei distributii la nivel national si, in acelasi timp, intrarea in marile retele de magazine.

Proiectele traditionale au pus la grea incercare departamentele de achizitii. Notiunea de traditional poate disparea atunci cand productia intra in serie de masa si depaseste anumite limite. Pe de alta parte, un producator mic poate nu are capacitatea suficienta de productie si nici logistica necesara acoperirii unei retele nationale. Cert este ca negocierea unor produse a depasit cadrul si abordarea devenita clasica din partea lanturilor de retail. In unele cazuri retailerii au fost cei care au cautat furnizori si i-au convins pe acestia sa demareze proiecte comune. La final insa rezultatul a fost un castig pentru ambele parti, dar mai ales pentru consumatori.

 

Traditia Gustului - produse pozitionate clar in zone geografice

Pentru categoria mezeluri, Cora a ales sa isi pozitioneze produsele sub brandul cu tenta traditionala Traditia Gustului, in diferite zone geografice ale tarii. Fie ca vorbim despre mezeluri proaspete, fie ca sunt din categoria celor crud uscate, orice produs are o referire clara la regiunea geografica de provenienta. Nu, nu este vorba despre produse cu denumire geografica de origine, ci pur si simplu o strategie de marketing prin care se mentioneaza pe ambalaj zona geografica de unde provine produsul sau reteta acestuia.

Este si cazul ultimelor doua produse lansate, provenite din zona Plescoi - Buzau, renumita pentru celebrii sai carnati: ghiuden si babic. Legatura dintre produse si zona Plescoi, se regaseste chiar in denumirea acestora:

  • Traditia Gustului Ghiuden Plescoi 100g
  • Traditia Gustului Babic Plescoi 100g

In plus, pe ambalaj, se afla o eticheta aditionala prin care consumatorul este informat ca are in fata un produs 100% natural, fara deja celebrele E-uri alimentare in componenta.

 

 

 

Babic si ghiudem - doua retete de mezeluri traditionale

Ghiuden, sau ghiudem, sunt carnati afumati, condimentati, facuti din carne de oaie, capra, vita sau vanat. Produsul finit se usuca apoi la vant. Tehnologia de uscare, la vant, este identica si pentru babic, un salam de casa afumat.

Cele doua produse Cora - Traditia Gustului nu sunt singurele articole de acest gen aflate pe piata.

In urma cu cateva luni Carrefour a lansat doua articole similare, produse in Romania in parteneriat cu producatori locali, sub brandul propriu Carrefour Selection. O pozitionare superioara, cu tenta spre produse premium.

 

 

 

 

 

 


Toate actualitatile