English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Metro deruleaza prima campanie pentru brandul Fine Food

20/03/2012 08:09

Pentru Metro, brandul privat Fine Food face deja parte din strategia sa pe termen mediu si lung. Il regasim in tot mai multe magazine din comertul traditional dar si in reteaua benzinariilor Rompetrol. O distributie numerica in crestere si implicit o imensa oportunitate pentru dezvoltarea unor noi volume. Ca orice brand in expansiune, Fine Food trebuie sa devina cunoscut atat de cei care il comercializeaza cat mai ales de catre cei care il cumpara. Studiile actuale indica insa pentru brand o conotatie scazuta in randul consumatorilor. Paradoxal, dintre brandurile private Metro, mult mai cunoscut este brandul Aro. O justifica si prezenta sa indelungata in piata dar si pozitionarea sa pe segmentul de prim pret. Balanta poate fi insa schimbata iar constructia unei noi imagini tine doar de propietarul brandului.

Retailerul e insa constinet de aceasta si primele semne ale unei posibile campanii pentru brandul Fine Food au aparut inca de la Metro Expo 2012. Vizitatorii au putut atunci sa admire la intrarea in pavilionul central, un prim panou publicitar Mesajul sau viza clar imaginea si calitatile brandului. "De ce sa platesti mai mult cand primesti acelasi lucru? - Alege calitatea la un pret mai mic. Fine Food - marca exclusiva Metro". Ulterior targului, panouri publicitare similare au fost amplasate strategic la intrarea in majoritatea magazinelor Metro. Iar de aici si pana la o prima campanie nationala outdoor nu mai poate fi decat un pas.

 

 

Campanie promotionala in reteaua Rompetrol

Existenta brandului Fine Food in alte puncte de vanzare in afara celor din reteaua Metro, transforma statutul retailerului. Astfel in relatia cu noii sai clienti Metro devine din comerciant, furnizor. Un furnizor care trebuie sa isi ia rolul in serios si sa lupte pentru sustinerea produselor sale. In relatia cu micile magazine lucrurile sunt mult mai simple iar retailerul a pregatit deja un pachet de oferte pentru acestea.

Cu totul altfel se prezinta situatia in cazul retelelor de magazine, unde exista standarde ce presupun o politica comerciala la nivel de retea. O imagine identica in fiecare magazin dar si o politica de pret uniforma. Aici Metro trebuie sa parcurga inevitabil toti pasii unei negocieri, pornind de la listarea produselor si terminand cu promovarea lor. O teorie cunoscuta insa perfect de retailer, dovada si noua campanie promotionala aflata in derulare in magazinele benzinariilor Rompetrol.

Colaborarea dintre Metro si Rompetrol pe produse Fine Food dateaza de ani buni. Initial in benzinarii a fost comercializat un singur articol din categoria dulciuri-biscuiti. Ulterior categoria a fost extinsa, prin listarea de noi articole. Pentru sustinera lor, in toate benzinariile Rompetrol au fost amenajate plasari speciale pe capetii de raft din zona de trafic aflata la intrare. Branduite cu sigla si in culorile brandului, plasarile au un lay-out uniform, formand un bloc vertical. In plus toate produsele Fine Food incluse in promotie beneficiaza de preturi speciale ce propun o reducere de 10% fata de pretul de raft existent anterior promotiei. Nu in ultimul rand imaginea brandului se regaseste si pe portile de intrare din respectivele magazine.

Avem asadar o campanie complexa si totodata un prim pas in strategia retailerului de promovare la nivel national a unui brand privat ce poate deveni pe termen lung un brand strategic.

 

 

Va recomandam sa cititi si:

Franciza LaDoiPasi mai are nevoie de doi pasi - 13.03.2012

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Toate actualitatile