English Romana
SONDAJ

Exista coruptie in retailul modern?

  • Da
  • Nu
  • Nu stiu
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Mega Image: securizarea categoriei prin brand privat

26/09/2012 14:35

Diferentierea in fata consumatorilor si nu in ultimul rand fidelizarea acestora a declansat o competitie acerba intre lanturile de retail. Strategiile comerciale, din ce in ce mai diverse, includ la loc de cinste si brandurile private. Solutiile oferite de acestea pot constitui raspunsuri pentru multiple categorii de consumatori, contribuind nu de putine ori, la personalizarea imaginii in piata a retailerului respectiv.

Variantele complexe, cu doua, trei, sau chiar patru branduri pozitionate pe paliere diferite de calitate si pret reprezinta situatii in care retailerii respectivi opteaza pentru securizarea categoriilor. Optiunea este cel mai adesea intalnita pe categoriile de produse ce nu implica un grad ridicat de inovatii. Categorii simple, unde absenta brandurilor internationale, conotatia acestora si de ce nu si bugetele de marketing care stau in spatele lor poate usura optiunea consumatorului spre brandurile private.

Un astfel de caz intalnim in sortimentatia Mega Image pe categoria pasta de tomate. Oferta complexa a retailerului propune patru branduri diferite, pozitionate fiecare pe cate un palier de pret. Varianta brandului AB, provenit de la subsidiara din Grecia, ofera o fericita solutie de produs prim pret, completata cu un produs pozitionat mainstream, sub brandul Delhaize. Nu sunt uitati nici amatorii de produse ecologice pentru care oferta retailerului contine un produs pe masura, sub brandul Delhaize Bio. Iar la final, pentru amatorii de produse premium, regasim si un al patrulea produs. In fapt un al patrulea brand, Delhaize Taste of Inspirations, care aduce o solutie de produs premium fabricat din rosii din zona Provence, Franta.

Securizarea unei categorii la fel ca in cazul de fata, poate reprezenta o optiune inspirata a retailerului si o oferta complexa pentru consumator. De partea cealalta a baricadei, la producator lucrurile sunt insa mult mai complicate. Pentru cei care nu sunt angrenati in productia respectivelor branduri private, intrarea cu propriile produse pe o astfel de categorie pare imposibila. Sa nu uitam ca spatiile comerciale sunt tot mai mici, iar presiunea pe metrul de raft in continua crestere. Sunt necesare eforturi uriase, atat financiare cat si umane, fara a avea siguranta minima ca la final produsele sub brand de producator pot performa, ramanand la raft ca articole permanente.  

Florin Frasineanu


Toate actualitatile