English Romana
SONDAJ

Ce program credeti ca vor avea magazinele moderne, in an centenar, de Ziua Nationala a Romaniei?

  • Program normal
  • Vor fi inchise
  • Nu stiu
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Marirea si decaderea unui retailer. Billa a murit, Traiasca Supeco!

05/02/2019 08:42

Dupa ce a revenit asupra deciziilor initiale si a anulat planurile de expansiune pentru brandul Supeco, managementul Carrefour Romania pare sa fi ajuns in final la un numitor comun. Vom avea un prim magazin Supeco in capitala, deschiderea fiind batuta in cuie pentru dimineata zilei de joi, 14 martie. Nu va fi o investitie de la zero ci, in stilul deja cunoscut, un nou rebranding Billa. Alegerea a cazut pe magazinul din Postavarului, unitatea care a marcat intrarea austriecilor pe harta retailului romanesc. Cat de fundamentata este noua decizie a managerilor Carrefour si ce sanse de reusita are formatul Supeco in vecinatatea tandemului Auchan-Penny Market este o alta poveste. In ce ne priveste am spus-o inca din prima zi dupa semnarea actelor pentru achizitia magazinelor Billa: Carrefour nu are know-how-ul necesar integrarii magazinelor Billa in structurile sale comerciale. Din pacate timpul ne-a dat dreptate. Iar decizia actuala confirma odata in plus balbele care exista in cadrul Carrefour. Pentru ca vorbim practic de un nou rebranding, la doar un an dupa transformarea magazinului din Postavarului in Market Carrefour. Evident, cu pierderile si costurile aferente. Cat despre consumator acesta pare sa nu mai conteze deloc in ecuatia Carrefour.

Curiosi sa vedem ce se intampla la magazinul din Postavarului am descins si noi la ceas de seara. Ceea ce am gasit acolo poate fi catalogat simplu, in doar trei cuvinte: TRIST, DEGRADANT, UMILITOR. Carrefour a optat pentru lichidarea stocurilor cu magazinul deschis. S-a taiat aprovizionarea la produsele proaspete iar produsele de pe rafturi au fost transferate spre alte filiale bucurestene. Parte din rafturi au fost demontate, la fel si casele de marcat. A ramas doar una, menita sa-i serveasca pe cei care, aidoma noua, indraznesc sa mai treaca pragul unitatii. Evident, nici vorba de respect pentru consumator. Mizerie peste tot, praf, polite pline de rugina si murdarie. Comert civilizat? Aiurea. Lucrurile se puteau rezolva simplu, in maxim cateva zile, prin lichidarea stocurilor de proaspete inca din primele zile ale anului. Urma inchiderea unitatii si transferarea stocurilor ramase catre alte filiale. Carrefour a ales insa varianta cea mai degradanta pentru brandul propriu. Si cand ne gandim ca firmele furnizoare au fost taxate la transformarea unitatii in Market. Iata ca dupa aproape un an, unitatea dispare din planurile Carrefour, trecand cu arme si bagaje in barca Supeco. Nu ne indoim ca noua transformare va aduce alti bani in conturile Carrefour, firmele care vor livra catre Supeco urmand sa fie din nou taxate. Pentru ca, nu-i asa, vorbim de o unitate noua. Pentru companiile care au livrat la Marketul din Postavarului, disparitia unitatii echivaleaza cu o dubla pierdere, fiind greu de crezut ca si-au recuperat in doar un an sumele investite in rebranding. Cum situatia actuala va mai dura pana maine, miercuri 06 februarie fiind ultima zi de functionare, o vizita la acest magazin este un must pentru toti oamenii de vanzari. Nu de alta dar sa stie si ei unde s-au dus banii companiilor pe care le reprezinta.

 

Un album foto in-store, realizat la ceas de seara in, de acum fostul Market Postavarului, puteti gasi pe pagina noastra de Facebook.

Cat despre balbele si ezitarile managerilor Carrefour aparute la inceput de an in strategia Supeco, abonatilor brandprivat le recomandam articolul:

Ezitari in strategia Supeco pentru 2019 - 04/02/2019

 

 

 

 


Toate actualitatile