English Romana
SONDAJ

Ce program credeti ca vor avea magazinele moderne, in an centenar, de Ziua Nationala a Romaniei?

  • Program normal
  • Vor fi inchise
  • Nu stiu
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Loteria publicitara Kaufland „Vreau din Romania”

27/11/2018 19:57

In pragul Zilei Nationale, intaiul retailer al tarii deruleaza o actiune pe brandul sau privat K-Vreau din Romania. Actiunea are loc in intervalul 23.11.2018 – 30.11.2018 in toate magazinele Kaufland.

 

Ce zice Kaufland?

Citam de pe site-ul Kaufland Romania: "Sarbatorim Centenarul cu un concurs special. Inscrie-te si poti castiga unul dintre cele 100 de pachete pline cu produse Vreau din Romania.

Cum participi?

Cumpara pe acelasi bon minimum 2 produse Vreau din România in perioada 23-30 noiembrie.

Completeaza formularul de mai jos si pastreaza bonul pentru validare."

 

Care este realitatea?

Concursul este de fapt o loterie publicitara, la ea putand participa toti cei care cumpara in intervalul amintit cel putin doua produse K-Vreau din Romania din orice magazin Kaufland. Prima neconcordanta: Pe site-ul propriu, Kaufland mentioneaza ca cele doua produse trebuie sa fie achizitionate pe acelasi bon. Informatia este prezentata insa trunchiat in actul notarial care legifereaza loteria publicitara Kaufland. Citam din respectivul document, art.5.1. lit.a: „sa cumpere cel putin 2(doua) produse marca Vreau din Romania din orice magazin Kaufland din Romania, in perioada desfasurarii loteriei publicitare (23.11.2018-30.11.2018)”. Asadar, in sectiunea rezervata prezentarii mecanismului loteriei si extragerii bonurilor, documentul nu precizeaza obligativitatea ca cele doua produse sa fie achizitionate pe acelasi bon. Apare insa o precizare suplimentara in partea finala a actului notarial, in sectiunea dedicata validarii castigurilor (art.7.1). O scapare aparent minora dar care poate lasa loc unor speculatii.

Mecanismul gandit de Kaufland ii permite clientului o plaja larga de manevra, acesta putand plati pentru doua produse K-Vreau din Romania sume cuprinse intre 0,80 lei (valoarea a doua pachete biscuiti tip Eugenia) si peste 20 lei in cazul unor bucati de cascaval. Evident, indiferent de suma platita, sansele de castig sunt aceleasi.

 

Care sunt premiile?

Kaufland pune la bataie „100 de pachete pline cu produse Vreau din România”, valoarea totala a premiilor fiind de 7093 lei (TVA inclusa). Raportat la cifra de afaceri si mai ales la profitul net realizat de Kaufland in Romania, valoarea totala a premiilor este simbolica. La fel si numarul pachetelor acordate.

 

Ce contine un pachet?

Potrivit organizatorilor, un pachet cu produse Vreau din Romania valoreaza 70,93 lei (TVA inclusa) si contine urmatoarele:

  • Covrigi mari 250g;
  • Grisine crocante 200g;
  • Saratele 300g;
  • Biscuiti cu miere 145g;
  • Mini-biscuiti dubli 80g;
  • Biscuiti spritati 300g;
  • Cornulete cu rahat 300g;
  • Fursecuri cu stafide 300g;
  • Salam de biscuiti 250g;
  • Cozonac 1kg;
  • Faina alba 1kg;
  • Gris 500g;
  • Malai 1kg;
  • Sacosa.

Pentru cei ce cunosc sortimentatia brandului privat K-Vreau din Romania, valoarea unitara a unui pachet ridica un prim si mare semn de intrebare. In ultimele luni brandul s-a asociat tot mai mult cu segmentul entry level, cochetand cu actiuni pe pret si renuntand sa mai dezvolte valoare adaugata. Produsele incluse in cos nu fac exceptie, fiind produse ieftine, menite sa sustian imaginea magazinelor. Dar si marja retailerului. Am incercat sa verificam aceste scenariu si am adunat preturile de raft: 1,39 lei kilogramul de malai, 1,69 lei kilogramul de faina, 1,29 lei grisul, 0,79 lei mini-biscuitii dubli, 1,29 lei biscuiti cu miere, 5,99 lei fursecurile cu rahat, 1,59 lei covrigii mari, 4,99 lei salamul de biscuiti, 10,99 lei cozonacul... Total: 46,98 lei, preturile fiind, repetam, cele de raft. Cum legea contabilitatii prevede in cazul loteriilor cu premii deducerea adaosului comercial, nu este exclus ca valoarea totala a bunurilor incluse in cosul Kaufland sa fie in jurul a 40 lei. Si atunci, pana la 70,93 lei cat este valoarea unui premiu? Ei bine, diferenta o reprezinta sacosa. Da, sacosa oferita de Kaufland costa aproximativ 30 lei. Nu e prea mult veti spune? Dar mai conteaza oare suma platita de Kaufland pentru o sacosa cand gestul este unul simbolic?

 

Cine sunt castigatorii loteriei publicitare?

Chiar daca actiunea este in plina desfasurare, trei dintre castigatori sunt deja cunoscuti. Firma de la care au fost achizitionate sacosele este unul dintre castigatorii campaniei, suma incasata de aceasta reprezentand aproape jumatate din valoarea totala a premiilor. Castigatoare este si firma de curierat prin intermediul careia vor fi trimise pachetele clientilor extrasi prin tragere la sorti. In cazul acesteia, taxele de curierat pot fi egale (daca nu chiar mai mari) cu suma platita pentru cele 100 de sacose. In fine, al treilea castigator este retailerul. Urmarind isteria iscata pe pagina sa de Facebook realizam ca germanii reusesc inca odata sa puncteze, investitia lor fiind minima.

 

Foto: Kaufland Romania

 


Toate actualitatile