English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Limbajul Braille pe etichetele produselor brand privat

12/10/2011 16:02

In Romania sunt inregistrati in evidentele Asociatiei Nevazatorilor peste 80.000 de membri. Cat populatia unui oras precum Bistrita sau Resita. Cu problemele si nevoile lor speciale. Pentru acestia o iesire la cumparaturi intr-un magazin modern este aproape imposibila.

Pe plan european companii producatoare dar si lanturi de retail studiaza si propun solutii de etichetare si afisare a preturilor la raft in limbaj Braille.

O varianta intalnita in tarile vest europene este inscriptionarea unor scurte texte in Braille pe ambalajul frontal al produselor. Idee preluata si dezvoltata pe propriile branduri de importante lanturi de retail din Anglia sau Franta.

Citeva astfel de produse pot fi intalnite deja si in Romania in magazinele Auchan. Ele au fost concepute pentru piata din Franta si dezvoltate impreuna cu producatori francezi. Din pacate in absenta unor semnalizari corespunzatoare la raft ele trec aproape neobservate de catre cumparatori.

Cu putina atentie, dupa minute de cautari, am reusit sa identificam aproape 10 astfel de produse la raionul dulciuri: citeva variante de biscuiti cu crema dar si sase tipuri de ciocolata, din care doua in categoria Bio. O picatura intr-un ocean daca ar fi sa ne raportam la zecile de mii de articole dintr-un hipermarket.  

 


Toate actualitatile