English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Lidl renunta la denumirea cascaval pentru branza ambalata de Lacto Food Arad  

22/01/2020 13:33

Asa cum nu se pricep la formatul de hypermarket, nemtii nu stiu nici cum se produce un cascaval neaos. Pentru ei, cascaval inseamna käse. Adica branza si nimic mai mult. E inutil asadar sa intrebi un producator german de branzeturi ce presupune operatiunea de maturare si apoi de oparire a casului baschiu in saramura.

 

A fost nevoie de mai mult de trei ani pentru ca lanturile internationale de retail sa accepte ca branza adusa din Germania, feliata si apoi ambalata la Arad de compania Lacto Food este in realitate branza si nu cascaval. Chiar si acum parerile sunt impartite. Desi cu o floare nu se face primavara, este de asteptat ca modelul lansat recent de Lidl sa genereze replici. In premiera, germanii renunta la denumirea cascaval pentru branza ambalata de compania Lacto Food Arad sub brandul privat Bluedino. Ceea ce pana mai ieri era etichetat drept „cascaval” astazi se numeste branza. Stati linistiti, produsul este acelasi.

Privind cu atentie cele doua produse, realizam odata in plus asemanarea dintre retete. Desi intre cele doua exemple alese de noi este o diferenta mare de timp, observam ca lucrurile sunt aproape neschimbate. Si nu ne referim aici la codul de bare care, in stilul Lidl, poate trece usor de la un produs la altul. Originea materiei prime este in continuare germana, avem aceeasi lista de ingrediente si, aproape aceleasi valori nutritionale. Singura diferenta (minora) este la continutul de sare. Este inutil sa mai precizam ca intre produsul branza comercializat acum de Lidl sub brandul propriu Bluedino si produsele similare existente in piata sub alte branduri private dar denumite cascaval nu sunt prea mari diferente. Nu in ultimul rand, abordarea buyerilor Lidl aduce mai multa transparenta in comunicarea cu proprii consumatori.


 

 

Independent de mutarea operata de Lidl, Mega Image si-a repozitionat cascavalul feliat provenit din aceeasi fabrica Lacto Food. Locul brandului 365 a fost luat la raft de brandul Delhaize. Teoretic, rocada dintre cele doua branduri ofera mai multa credibilitate produsului, printr-o pozitionare superioara, pe mainstream. Ceea ce, indirect, lasa loc si pentru mai multa marja.

 

Schimbarea este insa doar una de fatada, fara modificari in reteta. Puse fata in fata, etichetele 365 si Delhaize sunt identice. S-a schimbat doar brandul, nimic altceva. Cascavalul 365 este acum Cascavalul Delhaize. In contrast cu transparenta rivalilor de la Lidl, buyerii Mega Image au preferat sa nu comunice. Inlocuirea brandului 365 s-a facut discret, aproape peste noapte, intr-o totala lipsa de respect fata de propriul consumator.

ec. Florin Frasineanu 

 

Nota brandprivat.ro – Cascavalul feliat este unul dintre produsele despre care am scris poate mult prea multe articole in ultimii ani, fara ca piata si lanturile de retail sa reactioneze pe masura. Din acest motiv salutam decizia Lidl si speram ca ea sa fie urmata cat de curand si de celelalte lanturi de retail care au ales sa dezvolte un „cascaval” feliat la fabrica Lacto Food din Arad.

O ampla analiza a sub-categoriei cascavalului feliat poate fi descarcata gratuit, aici.

Cascavalul clasic feliat subordonat importurilor. Mai putem oare gasi o reteta romaneasca?

 

Din lungul sir de articole dedicate acestui produs, va recomandam sa cititi si:

Pouce vs. Carrefour Discount, in disputa cascavalului feliat - 05/08/2014

Lacto Food rescrie regulile negocierii cu lanturile internationale de retail - 19/01/2016 

Surpriza! Cascavalul feliat 365 inceteaza sa mai fie un produs romanesc. Mega Image a optat pentru lapte de vaca din Germania - 26/01/2016 

Cascavalul Bluedino intr-o noua oferta de pret. Cine castiga si cine pierde? - 26/01/2016

 

 


Toate actualitatile