English Romana
SONDAJ

Exista coruptie in retailul modern?

  • Da
  • Nu
  • Nu stiu
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Lidl reduce gramajul laptelui condensat sub brandul privat Pilos

31/05/2018 12:23

La sapte ani de la lansare si dupa mai multe schimbari ale designului de ambalaj, laptele condensat sub brandul privat Pilos are nu doar o noua imagine ci si un nou gramaj. Aparent, reducerea este nesemnificativa, cele 10 grame taiate la fiecare produs reprezentand sub 3% din greutatea totala. Multiplicata insa la dimensiunea actuala a retelei Lidl si, implicit, la volumele realizate, cantitatea conduce spre economii semnificative pentru retailer dar si la o noua crestere a marjei sale pe produs. Per ansamblu insa ecuatia este mult mai ampla, fiind vorba si de un nou ambalaj, mai mic decat precedentul. In plus, avem si un nou grupaj pe tari. Dezvoltat initial pentru patru subsidiare nationale, produsul a ajuns la inceputul anului 2018 sa fie livrat in grupaj de doua tari: Romania si Ungaria. Varianta actuala aduce insa si aici o modificare, locul Ungariei fiind luat acum de Bulgaria. Ceea ce se poate traduce in final si prin economii la nivelul costurilor logistice.

Potrivit informatiilor de pe ambalaj, noua varianta de produs nu are modificari pe partea de reteta, valori nutritionale sau producator. Aflam insa in premiera ca materia prima nu este din Germania ci are origine U.E. Si totusi, in timp, produsul a suferit si modificari de reteta. Varianta initiala din 2011 era produsa din lapte degresat pasteurizat (17,5%). Ulterior insa, in 2017, pe fondul modificarilor privind etichetarea produselor alimentare, aparute in legislatia europeana, Lidl ne-a dezvaluit o noua reteta, cu lapte de vaca pasteurizat si caragenan si fosfat de sodiu pe post de stabilizatori. Care reteta a ramas aceeasi si in ziua de azi.

 

 

 

 


Toate actualitatile