English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Lidl pregateste la Mangalia o premiera pentru piata romaneasca de retail

28/12/2012 08:45

Expansiunea lanturilor de retail inregistreaza tot mai des situatii in care magazine sub bannere concurente functioneaza la mica distanta unul de celalalt. Nou venitii mizeaza astfel pe vadurile comerciale formate in timp, incercand sa isi atraga clientii prin strategii dintre cele mai diverse. Rezultatele sunt diferite si nu de putine ori am asistat la inchiderea unor magazine sub presiunea concurentei. Exista insa si cazuri fericite, in care aparitia unui banner concurent duce la formarea unui cluster, crescand in acelasi timp valoarea vadului comercial si traficul in zona.

Aparent o canibalizare, strategia practicata de Mega Image pe piata capitalei propune magazine amplasate la mica distanta unul de celalalt. Vorbim insa de magazine mici, tip convenience, cel mai adesea francize, ce vin sa completeze fericit vadul format de supermarketurile Mega Image standard. Retailerul pune astfel in valoare trendul ascendent pe care se situeaza formatul de proximitate, mizand pe eterna criza de timp in care se afla consumatorul bucurestean.

 

Strategia Lidl: un pol comercial sub propriul banner

La Mangalia, departe de concurenta acerba a marilor orase, Lidl pregateste o premiera pentru piata romaneasa de retail. Vom avea in curand aici doua unitati sub acelasi banner. Un lucru aparent normal, retailerul nefiind la prima sa incercare de securizare a unei piete locale prin mai multe magazine. Ce face insa din Mangalia un caz aparte este chiar locatia aleasa. Viitorul magazin Lidl va fi amplasat peste drum de ...actualul magazin Lidl. Atentie, nu vorbim de spatii luate in chirie pentru cateva sute de euro ci de doua magazine ridicate de la zero, fiecare rod al unei investitii de peste 1 milion de euro, fara sa mai punem la socoteala si valoare considerabila a celor doua terenuri. Canibalizare? Greu de crezut. Retailerul si-a facut cu siguranta temele iar aparitia celui de-al doilea magazin va duce la formarea unui viitor pol de greutate in zona de nord a orasului. Asistam la nasterea unui cluster, menit sa absoarba fluxul de clienti de pe ambele sensuri. O solutie dubla, atat pentru cei aflati in drum spre Vama Veche cat si pentru cei ce se vor indrepta spre statiuni.

Aparitia acestui pol va contrabalansa zona comerciala din sudul orasului, detinuta acum de Grupul Rewe si intarita prin recenta deschidere Billa.

 

Departe de a fi un simplu experiment, ceea ce face Lidl acum poate fi o schimbare majora in strategia sa de expansiune. In cazul unei reusite, va fi doar o chestiune de timp pana la multiplicarea modelului Mangalia, la scara nationala. 

Florin Frasineanu

 

Pe pagina noastra de Facebook puteti urmari cateva fotografii realizate la viitorul magazin Lidl Mangalia in urma cu doar doua saptamani. 


Toate actualitatile