English Romana
SONDAJ

Ce program credeti ca vor avea magazinele moderne, in an centenar, de Ziua Nationala a Romaniei?

  • Program normal
  • Vor fi inchise
  • Nu stiu
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Lidl nu mai crede in Iepuras. Germanii se distanteaza de religie si de simbolurile religioase

30/04/2019 08:33

Cataloagele Lidl din luna aprilie au un numitor comun: din toate lipseste esenta. Se vorbeste despre sarbatoare dar cuvantul Paste nu apare. E adevarat, grafica sugereaza indirect ca e vorba despre Sarbatorile Pascale dar cuvantul Paste nu apare in nicio oferta Lidl.

Nici catalogul Deluxe nu face exceptie. Coperta sa este mai mult decat sugestiva, dezvaluind chiar si partial strategia de comunicare Lidl. Poate fi asociata banala litera "O" decorata cu urechi de iepuras si farfuria plina cu paste si fructe de mare cu magia Sarbatorilor Pascale? Evident ca nu. Aceeasi retinere este si in interiorul catalogului Deluxe, unde cuvantul Paste apare doar de 5 ori. De cinci ori in cele 60 de pagini cat are catalogul.

O abordare identica intalnim si pe pagina Lidl Romania. Cu o singura exceptie. Ascuns subtil la rubrica Diverse, cuvantul Paste apare in anuntul referitor la programul magazinelor Lidl. Atat si nimic mai mult.

 

De ce aceasta distantare fata de religie?

Ca sa intelegem strategia Lidl trebuie sa ne intoarcem putin in timp. In septembrie 2017 Lidl era in centrul unui scandal european dupa ce a eliminat de pe ambalajele produselor Eridanous si Milbona crucile bisericilor ortodoxe din insula greaca Santorini. Pus in fata faptului implinit, retailerul si-a justificat decizia printr-un raspuns trimis postului de televiziune RTL: „Evitam sa afisam simboluri religioase deoarece nu dorim sa excludem nicio convingere religioasa. Suntem o companie care respecta diversitatea, acesta fiind si motivul pentru care am ales sa abordam aceasta trasatura de design”.

Asadar, oficial, avem o comunicare fara simboluri religioase. In cazul de fata insa abordarea Lidl este discutabila. Este cuvantul Paste un simbol religios? De ce sa eviti sa vorbesti despre Paste cand in reclamele tale mai apar oua (de Paste) iar pe rafturile magazinelor se lafaie produse specifice, precum oua si iepurasi de ciocolata dezvoltate sub brandurile proprii?

 

In loc de post scriptum

Pastele a trecut, promotiile Lidl s-au epuizat. Luna mai bate la usa si, odata cu ea, Lidl vine cu o noua oferta speciala. De data aceasta germanii ne propun o oferta complexa, intitulata sugestiv “Bunatati din Orient”. Actiunea care reuneste peste 40 de articole sub umbrela brandului privat 1001 Delights va incepe in dimineata zilei de joi, 2 mai. De ce o actiune atat de ampla, cu bunatati din Orient la cateva zile dupa un festin gastronomic? Cine sunt clientii vizati de oferta Lidl? Ei bine, daca stiti sa cititi printre randuri, raspunsul la toate aceste intrebari este extrem de simplu. Duminica, 5 mai, incepe Ramadanul…

ec. Florin Frasineanu

 

 

Nota brandprivat.ro – La scurt timp de la intrarea sa oficiala pe piata romaneasca, Lidl surprindea cu o reclama plina de bun simt. La nici 8 ani de la respectivul moment, realizam ca vorbim deja de istorie…

 

 

Va recomandam sa cititi si:

Fara Dumnezeu, inainte! Lidl elimina simbolurile religioase de pe produsele Eridanous si Milbona - 10/04/2018

 

 


Toate actualitatile