English Romana
SONDAJ

Ce program credeti ca vor avea magazinele moderne, in an centenar, de Ziua Nationala a Romaniei?

  • Program normal
  • Vor fi inchise
  • Nu stiu
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Lidl cere, conducerea Raraul S.A se executa. Branza Moldovita nu mai este o reteta unica. O lectie practica despre cum poti sa iti distrugi propriul brand  

18/12/2018 12:23

Zicala romaneasca cu cel care cere si cel care da probabil nu a ajuns si la urechile managementului Raraul S.A. Altfel nu se explica excesul lor de zel si mai ales rapiditatea cu care au raspuns cererii Lidl. Si nu a fost o cerere oarecare...

Atrasi de succesul branzei Moldovita, buyerii Lidl au batut la poarta companiei Raraul S.A. plecand de acolo cu o replica a celebrei retete. Teoretic, noua ambalare a branzei Moldovita ar trebui sa fie un succes pentru departamentul de achizitii Lidl Romania. Si de ce nu ar fi? Clientul este multumit, are o branza autentica, produsa chiar la mama ei acasa. Mai are si un gramaj superior fata de produsul original plus un pret fara egal in piata. Asa ca de ce nu ar cumpara de la Lidl?

Pentru cei care urmaresc atent piata de retail si in special evolutia brandurilor private, copia branzei Moldovita realizata de Raraul S.A. pentru Lidl Romania este un dublu esec. Cu inca un copy paste in portofoliu, brandul privat Camara Noastra se indeparteaza tot mai mult de statutul unui brand privat autentic. Camara Noastra intra incet in clubul brandurilor private facute pe genunchi, din dorinta unor oameni de-as mai bifa un punct pe lista realizarilor profesionale. Pentru Lidl, branza Moldovita este un alt produs menit sa faca bani. Atat si nimic mai mult. Fara valoare adaugata si mai ales fara inovatie. Un alt ambalaj pentru un produs cunoscut si, din pacate, apreciat de romani. Si pentru ca scenariul sa fie complet, in stilul caracteristic Lidl, branza Moldovita sub brandul privat Camara Noastra nu face nicio referire la compania producatoare, singurul element de identificare fiind codul acesteia.

 

De cealalta parte, la producator, contractul cu Lidl consfinteste moartea produsului. Intr-o tara in care pentru multi sintagma proprietatea intelectuala este o mare necunoscuta, decizia managementului Raraul S.A. nu ar trebui sa ne mai mire. Oamenii si-au aruncat pur si simplu la cosul de gunoi munca lor din ultimii ani. Pentru cei care nu stiu, e suficient sa spunem ca branza Moldovita a suferit in decursul timpului o schimbare majora de reteta*. In acelasi timp insa, compania producatoare a investit sume considerabile in promovarea produsului. Iar sintagma reteta unica din Bucovina aplicata chiar pe ambalajul frontal al produsului ar fi trebuit sa fie pentru cei de la Raraul S.A. un mare motiv de mandrie. Din pacate insa, odata cu lansarea unei copii sub brandul privat Camara Noastra, sintagma reteta unica din Bucovina nu mai are nicio valoare. Ba mai mult, devine o capcana pentru consumatori prin mesajul sau inselator. Iar daca vreun roman istet vrea sa-i puna pe butuci pe cei de la Raraul poate oricand semnala acest nou derapaj institutiilor menite – chiar si numai prin definitie – sa apere interesele consumatorilor.

ec. Florin Frasineanu

 

 

Nota brandprivat.ro – In varianta initiala, reteta branzei Moldovita avea urmatoarele ingrediente: „50% branza din lapte de vaca degresat pasteurizat, smantana fermentata, sare, culturi lactice selectionate”. Ulterior, reteta a fost modificata, varianta actuala avand urmatoarul mix: „60% branza din lapte de vaca degresat pasteurizat, 39,6% smantana fermentata, 0,4% sare, culturi lactice selectionate”. Schimbarea de reteta a venit si cu o reducere de gramaj, acesta scazand de la 200g initial la 185g in prezent. Reducerea gramajului cu aproape 8% ofera o parghie producatorului, permitandu-i acestuia un control mai acurat al costurilor de productie.

Din pacate, branza Moldovita nu este singurul produs pe care conducerea Raraul S.A. a acceptat sa-l copieze pentru Lidl. Asadar, vom reveni.

 

 

 

 

 


Toate actualitatile