English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Lidl arunca in aer pretul la miere. O promotie care demonstreaza cum pot fi prostiti romanii neatenti la eticheta de raft

13/10/2020 11:49

Super Weekend Lidl cu cinci articole mari si late in promotie. Printre ele si mierea poliflora sub brandul Taina florilor, pretul de raft coborand la un neverosimil 11,99 lei pentru borcanul de 900g. Actiunea, unica pe piata romaneasca, vine in contextul unui an prost pentru apicultorii romani, productia fiind cu 15-20% sub nivelul anilor precedenti*.

Ei bine, in aceste conditii speciale, cu o productie nationala redusa si cu apicultori aflati in pragul falimentului, Lidl isi permite sa afiseze un pret redus cu 40%. Sa fim bine intelesi. Nu avem nimic cu reducerea ci cu marja care sta in spatele acesteia. Pentru ca cele 40 de procente aruncate ca reducere in fata romanului iubitor de promotii ascund in realitate o marja aproape dubla. Lidl merge cu un adaos de peste 70% la un produs deficitar. Practic, germanii castiga din comercializarea mierii cel putin 8 lei la fiecare borcan. Nici vorba de mult visatul model win-win. Ca sa intelegem mai bine aroganta acestui pret, haideti sa vedem ce zic apicultorii romani.

Ioan Fetea, presedintele Asociatiei Crescatorilor de Albine din Romania (ACA), intr-o declaratie pentru agentia Agerpres:

"ACA a facut o adresa domnului ministru al Agriculturii (Adrian Oros - n. r.) inca din martie a acestui an sa ne sprijine cu 3-4 lei pe kilogramul de miere - doar pentru cei care predau miere fiscalizat, nu pentru toata lumea - ca sa ii stimulam cumva, dar nu am primit niciun raspuns de trei luni de zile.”

Asadar, apicultorii romani, cei care se spetesc muncind, bat cu jalba-n protap la usa onor ministrului agriculturii, doar, doar, vor primi 3-4 lei la kilogram ca subventie. In tot acest timp, doar pentru ca expune borcanul de miere in magazinele sale, Lidl castiga (cel putin) dublu fata de cat spera apicultorii sa primeasca de la un ministru liberal prin definitie.

 

Epilog?

Nu. Povestea nu s-a incheiat. Dupa un weekend cu pret special, borcanul cu miere poliflora Taina florilor trebuia sa revina la pretul initial. Adica la acel 19,99 lei care ingroasa grosolan profitabilitatea Lidl. Cand colo, luni, la prima ora, ce sa vezi. O noua eticheta rosie. Adica o noua promotie. Doar ca de data aceasta nu mai vorbim de 8 lei taiati din pix ci de 10 bani amarati. In marinimia sa, retailerul care in fiecare zi nu stie cum sa ne mai surprinda, isi taie 10 bani din cei peste 8 lei castigati la fiecare borcan de miere vanduta. De ce o astfel de strategie? Simplu. Romanul stie sau a auzit de promotie. Intra in magazin, ajunge la raft si cum din nascare nu prea se uita la pret ci doar la culoarea etichetei, pune produsul in cos. Avantaj (inca odata!) Lidl.

Promotia celor 10 arginti...pardon, bani, este in curs de derulare in toate magazinele Lidl. Subiectul poate fi unul spumos pentru inspectorii ANPC cu conditia ca ei sa nu fie in continuare tot prin piete, la masurat distanta dintre tarabe. Si le dam si un pont, despre cum poate fi taxat Lidl.

Priviti cu atentie eticheta de raft. Pretul actual, acest amarat 19,89 lei este valabil din 12 octombrie. Pe eticheta, apare trecut si pretul vechi. Adica acel enorm 19,99 lei, din care cel putin 8 lei intra in contul Lidl. Ei bine, aici, la acest pret vechi este calcaiul lui Ahile. Mai tineti minte ce pret a fost in weekend? Practic, la finalul zilei de duminica (11 octombrie), Lidl a inchis cu 11,99 lei. E adevarat, pret promo, dar acesta a fost nivelul anterior de pret. Iar luni dimineata, surpriza. De la 11,99 lei pretul sare la 19,89 lei. Pe eticheta de raft acest 11,99 lei ar fi trebuit sa apara ca pret vechi. Intelegeti acum cum poate fi prezentata cosmetizat o falsa promotie ce vine imediat dupa o alta promotie cu pret mult mai mic?

 

Nota brandprivat.ro – "Anul apicol este unui ciudat. Rapita nu a rasarit din cauza secetei din toamna si iarna acestui an si, unde a rasarit, s-a ofilit in timpul infloritului. In unele zone s-a facut foarte putina miere la rapita, productia nu s-a realizat nici in propor?ie de 30-35%, undeva la 2-3 kg pe familia de albine, cantitate pe care nici nu merita sa o extragi. La salcam este cam acelasi lucru. In zona de vest, la Valea lui Mihai, unde este un bazin melifer foarte mare, 70% a fost inghetat. La fel la Caracal si la Valcea, iar unde au fost putine flori nu au secretat. In aceste conditii, nici aici nu facem mai mult de 30% din productia anuala. La tei, suprafetele sunt mici si mierea nu reprezinta nici 5% din productia anuala. Nu avem nicio perspectiva, numai daca ne salveaza floarea soarelui, altfel producaia din acest an va fi compromisa si estimez la aceasta data ca va fi cu vreo 15-20% mai mica decat anul trecut, care nu a fost un an apicol bun". - Ioan Fetea, presedintele Asociatiei Crescatorilor de Albine din Romania (ACA), intr-o declaratie pentru agentia Agerpres.

 

 

 


Toate actualitatile