English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Lidl Serbia si-a intampinat primii clientii cu promotii false

23/10/2018 17:32

In stilul deja cunoscut romanilor, Lidl a intrat in Serbia scotand din arsenalul sau de marketing cateva promotii false. Miza nu a fost deloc de neglijat, germanii investind pana acum peste 205 milioane euro pe o piata pe care spera sa o domine cat mai repede. 

Catalogul de deschidere a pregatit un pachet promotional cu multe oferte tentante, printre promotiile de coperta figurand - exact ca in Romania – bananele si puiul refrigerat. Preturile au fost oarecum similare cu pragul minim din tara noastra, bananele coborand pana la 59,99 dinari kilogramul (aproximativ 2,39 lei) in timp ce pretul la puiul refrigerat a fost 119,99 dinari (aproximativ 4,73 lei kilogramul).

 

Pe langa aceste doua articole, tot pe coperta catalogului de deschidere s-au aflat si doua promotii false. Prima la un sortiment de carnati, articol dezvoltat cu un producator local sub brandul entry level Pikok si a doua la un cascaval Gouda produs nu in Olanda ci in Germania sub brandul Milbona. Ambele articole au afisat atat pretul vechi cat si cel nou, reducerea aplicata fiind de 33%. Ceea ce nu ar fi neobisnuit in cazul produselor Lidl. Capcana este insa alta. Care pret vechi cand tu, Lidl, ai deschis direct cu pretul nou? Aidoma romanilor din orasele unde Lidl intra in premiera, nici sarbii nu au avut posibilitatea sa compare pretul vechi cu cel nou. Practic, pretul vechi nu a existat nicio secunda, primele vanzari fiind facute direct (si numai!) la noul pret. Cele doua articole nu au fost singurele, catalogul fiind plin cu „promotii” similare, facute doar pe hartie. In ciuda acestui fals evident, nimeni nu s-a sesizat. Si nici nu credem ca o va face. Cand il ai la deschidere chiar pe presedintele tarii, mai are oare cineva curaj sa conteste onestitatea germanilor?

 

Pretul puiului refrigerat a creat haos

Batai, cearta si scandal. Asa s-a derulat prima zi de vanzare la Lidl Serbia, clientii pierzandu-si cumpatul in fata pretului la carnea de pui. Desi scenariul nu ne este strain, nu putem sa nu ne intristam de fiecare data cand il vedem. Pot fi oare prevenite astfel de scene sau totul este premeditat? In definitiv rolul retailului este si acela de educare a consumatorilor, indiferent de tara si de puterea de consum. Pe de alta parte, gratie retelelor de socializare, genul acesta de imagini triste genereaza o publicitate ieftina dar cu efecte maxime.

 

 

Nota brandprivat.ro - Pe pagina noastra de Facebook puteti urmari un filmulet cu promotia la pui din Lidl Serbia, imagini ce nu mai au nevoie de niciun alt comentariu (aici).

Tot acolo veti gasi si un album cu imagini de la deschiderea primelor magazine Lidl Serbia (aici).

 

 

 


Toate actualitatile