English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Let’s Make America Great Again. In Lidl’s Way...

Isterie in magazinele Lidl dupa lansarea unei replici la sosul KFC

17/09/2018 21:37

A fost suficient un comunicat de presa si totul a explodat. In definitiv, odata in viata ai sansa ca redactor sa prinzi o lansare de produs KFC prin magazinele Lidl.

Adevarul.ro titreaza: ’’Faimosul sos cu usturoi de la KFC va fi disponibil in toate magazinele Lidl, incepand de astazi’’.

Antena3 preia stirea si titlul din Adevarul.ro

degustam.ro ’Sosul celebru de la KFC ajunge in magazine; Sosul de usturoi este acum la LIDL’’.

Modern Buyer (publicatie cu pretentii, ce se vrea o sursa de informare acurata pentru buyerul roman): ’Sosul Glenn de la KFC, disponibil in magazinele Lidl’’

agrofood.ro ’Glenn – sosul cu usturoi de la KFC, disponibil in magazinele LIDL’’

smark.ro merge mai departe si, in goana dupa senzational, titreaza: ’’KFC Romania face o miscare de business importanta pe piata locala: faimosul sos cu usturoi va fi disponibil in toate magazinele Lidl, incepand de astazi’’.

Faimos? Celebru? De unde si pana unde?

Incercand sa gasim un raspuns am citit si noi declaratiile oficialilor KFC. Nici vorba de sos original, celebru si faimos. Ceea ce a ajuns pe rafturile magazinelor Lidl este o biata replica, produsa la Tecuci sub binecuvantarea KFC, special pentru Lidl. Dar haideti sa-i dam cuvantul lui Mark Hilton, Chief Executive Officer, Sphera Franchise Group, operatorul lantului KFC: ’’Urmand aceeasi reteta clasica si indragita de consumatori, am dezvoltat un proiect pilot si un produs potrivit pentru piata de retail, care va fi disponibil in toate magazinele Lidl din intreaga tara’’. STOP! Asadar nici vorba de sos Glenn, faimos si celebru. Ceea ce s-a vandut prin Lidl nu este decat ’’un produs potrivit pentru piata de retail’’ si nimic mai mult. Cat de potrivit? Raspunsul il putem banui doar lecturand denumirea produsului: ’’Sos CU usturoi’’. Adica nici macar ’’Sos DE usturoi’’. Dar sa nu anticipam...

In goana dupa senzational, mass-media nu numai ca a uitat sa verifice si alte surse dar s-a hazardat aruncand titluri tabloide sau publicand pana si o falsa lista cu ingrediente. Lunga lista a articolelor ce pot intra cu usurinta in categoria fake news este completata de bloggeri. Unii cu pretentii, altii visand la ziua in care curierul le va bate la poarta cu un mult asteptat colet cu alimente, un obicei impamantenit de Lidl drept jalnica recompensa pentru cei ce scriu de bine. NUMAI de bine...

 

Ce contin sosurile KFC?

Incercand sa vedem cat de ’’potrivit’’ pentru piata de retail este sosul vandut prin Lidl l-am pus fata in fata cu omologul sau vandut prin restaurantele KFC. Si iata ce am obtinut:

Prima deosebire: restaurantele KFC comercializeaza sos Glenn in timp ce prin Lidl s-a vandut un ’’sos cu usturoi’’. Ambele sunt insa produse de Contec Foods in fabrica de la Tecuci si girate de KFC.

Comparand lista de ingrediente, observam ca produsul vandut prin Lidl este mai slab calitativ. Mai multa apa si mai putin ulei. Plus o sumedenie de E-uri printre care si unul controversat: E385 sau calciu disodic EDTA, aditiv considerat un pericol nefiind recomandat consumului deoarece poate induce modificari metabolice, dezechilibre ale balantei minerale, inhibator al enzimelor si inhibator al coagularii sangelui, tulburari gastrointestinale, hematurie, crampe musculare, nefrotoxic.

 

Nici la valorile nutritionale lucrurile nu stau mai bine chiar daca sosul vandut prin Lidl obtine un punctaj Nutriscore C fata de Nutriscore D in cazul sosului Glenn.

 

Cat de corect este pretul din Lidl?

Lansarea sosului cu usturoi a fost de departe cea mai vizualizata, citita, comentata si share-uita postare de pe pagina de Facebook Lidl Romania din ultimii ani. Un record ce demonstreaza odata in plus isteria creata in randul fanilor. Printre comentarii, multe referiri la pret.

Un calcul simplu demonstreaza fara echivoc ca flaconul cu 325g sos vandut de Lidl la pretul de 9,99 lei este o alegere mult mai rentabila decat aceeasi cantitate obtinuta prin adunarea mai multor casolete cu sos Glenn, sos comercializat de KFC la 2,20 lei/58g. Balanta inclina asadar in favoarea sosului Lidl, economia fiind de 2,34 lei (23,4%). Desi este corect, pretul Lidl nu sta in picioare. Sa nu uitam ca sosul Lidl are 48% apa fata de doar 33% apa in sosul Glenn. Cu alte cuvinte, doar din apa, Lidl obtine un castig de 45,45%, castig ce anuleaza practic diferenta de pret obtinuta din gramaj, lasand in buzunarele retailerului cel putin 22% din pret. Si asta, repetam, doar din apa introdusa in reteta. Asadar, in baza raportului pret/calitate, produsul cel mai ieftin NU este produsul Lidl ci sosul Glenn comercializat prin restaurantele KFC.

 

Usturoiul, dragostea romanilor

Intr-o Romanie consumatoare de usturoi, prezenta celebrului ingredient vinde. Nu vom mai comenta cat reprezinta cele doar 2 grame de usturoi din componenta sosurilor KFC si ce impact au ele asupra pretului de vanzare. Atasam insa o fotografie care credem noi spune multe...

 

 

Cum s-a ajuns la parteneriatul KFC-Lidl?

Marturisim ca nu cunoastem detaliile acestei intelegeri de culise, parteneriatul dintre cele doua multinationale fiind si pentru noi o surpriza. De ce au batut palma cei de la KFC cu Lidl in conditiile in care germanii i-au lovit pe americani sub centura, copiindu-le fara scrupule celebrii nuggets la un pret fara egal? Un prim raspuns care ne vine in minte ar fi forta de vanzare a retelei. Sa nu uitam ca Lidl a reusit sa pacaleasca o Europa intreaga, vanzand un sirop canadian de artar pe al carui ambalaj a plasat mare si lata o imagine cu Statuia Libertatii. Cu o astfel de performanta demna de Cartea Recordurilor, de ce nu ar vinde Lidl romanilor apa amestecata cu ulei si putin usturoi sub sigla unui brand international? Rezultatul publicitatii agresive, publicitate obtinuta gratuit de Lidl prin ’’bunavointa’’ presei s-a vazut chiar in ziua lansarii, multe magazine intrand in out-of-stock inca de la primele ore ale diminetii. Indignati, clientii ramasi fara mult visatul sos au umplut cu sesizari pagina de Facebook a retailerului. Invariabil, raspunsul a fost acelasi: ’’Buna! Ne pare rau ca nu ai mai gasit sosul KFC! Desi ne asteptam ca produsul sa fie pe placul clientilor nostri, succesul pe care l-a avut inca din prima zi ne-a luat si pe noi prin surprindere. Vom tine cont de dorinta ta si, pe viitor, vom lua in considerare posibilitatea reintroducerii produsului. Iti multumim pentru intelegere!’’ Au fost oare prinsi pe picior gresit buyerii Lidl? Nu mai au acestia informatii din piata sau, ce ar fi mai rau, nu mai au incredere in forta de vanzare a propriilor magazine? Nici vorba. Oamenii stiu care le sunt limitele si stiu cat pot stoarce din buzunarul romanilor. Problema nu a fost una de forecast ci de productie, fabrica din Tecuci neputand produce o cantitate atat de mare intr-un timp scurt. Iar raspunsul de pe pagina de Facebook trebuie citit printre randuri: ...succesul pe care l-a avut (n.a. – produsul) inca din prima zi ne-a luat si pe noi prin surprindere.  Pur si simplu nu am crezut ca romanii sunt atat de prosti si de atrasi de branduri...

ec. Florin Frasineanu

 

 

Va recomandam sa cititi si:

Sirop de artar sub brandul Mcennedy sau American Way in varianta Lidl - 07/10/2014

 


Toate actualitatile