English Romana
SONDAJ

Exista coruptie in retailul modern?

  • Da
  • Nu
  • Nu stiu
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

La Judecata de Apoi a buyerilor: Mustarul din Tecuci are acum o replica sub brandul privat Drag de Romania

12/09/2018 16:23

Celebrul mustar de Tecuci pierde incet teren, produsul original fiind tot mai greu de gasit in piata. In locul sau, pe rafturile marilor magazine, se lafaie mustarul ’’din’’ Tecuci, mustar produs la fabrica Contec Food, sub brandul Olympia. Sustinut de o agentie de publicitate dar si de o presa care a trecut pe plan secund particula ’’de’’, mustarul Olympia pare sa fie langa noi de cand lumea. Iar multi se jura ca acesta este produsul original, dezvoltat cum altfel decat in baza unei retete traditionale, cu ingrediente de cea mai buna calitate.

Presat sa extinda portofoliul brandului privat Drag de Romania cu o reteta de mustar, buyerul de marca privata al Carrefour nu si-a mai pierdut timpul cu analize gramaticale pe text si a trecut direct la treaba. Si cum parteneriatul cu cei de la Contec Food era si este unul perfect functional, compania producatoare garantand nu doar preturi bune de achizitie ci si siguranta unor volume la o calitate constanta, contractul s-a perfectat din mers. Iar rezultatul poate fi gasit acum pe rafturile Carrefour, retailerul avand deja propria sa replica la mustarul din Tecuci. Puse fata in fata, cele doua retete sunt identice. Acelasi ingrediente, acelasi procente, acelasi borcan, acelasi gramaj, aceleasi conditii de pastrare la rece, acelasi termen de consum dupa deschidere. Absenta inovatiei confirma odata in plus trendul tot mai comercial pe care se inscrie brandul privat Drag de Romania. Un brand care nu mai vizeaza diferentierea ci solutia de pret, fiind considerat de patronii sai si un important generator de marja. Francezii naturalizati pe malurile Dambovitei mizeaza astfel odata in plus pe trendul nationalist, convinsi ca romanul baga in cos orice produs are o cat de mica legatura cu valorile sau traditiile nationale. Daca ar fi sa comparam brandul privat Drag de Romania cu fostul sau rival dezvoltat de Billa si intrat si el prin achizitie in portofoliul Carrefour, nu am avea ce pune in balanta. Si asta deoarece, la vremea respectiva, Bun, din Romania! chiar miza pe inovatie si valoare adaugata. Din pacate, brandul este acum istorie si odata cu el si strategia inovativa dezvoltata de cei de la Billa. Ramanem insa optimisti sperand ca poate, odata si odata Carrefour va reusi, 1) sa descopere importanta pe care brandurile private o pot avea in strategia sa romaneasca; 2) sa gaseasca un adevarat buyer de marca privata. Pana atunci, ne limitam sa semnalam noul ambalaj pentru mustarul din Tecuci, ambalaj intitulat sugestiv Drag de Romania.

 

Ce ingrediente contine reteta mustarului din Tecuci?

Mustarul Olympia: apa, mustar boabe (18%), otet din alcool, zahar, sare iodata, amidon modificat din porumb, stabilizator (guma xantan), colorant (betacaroten), amestec condimente.

Mustarul Drag de Romania: apa, mustar boabe (18%), otet din alcool, zahar, sare iodata, amidon modificat din porumb, stabilizator (guma de xantan), colorant (caroten), amestec condimente.

Cu exceptia unor mici diferente gramaticale, lista de ingrediente este identica. Singura diferentiere – lingvistica – apare la capitolul alergeni, varianta Carrefour putand contine ’’urme’’ de gluten. Cat despre tabelul valorilor nutritionale, in linii mari, valorile sunt aproape egale. Ambele produse obtin un punctaj Nutriscore D, fiind depunctate de cantitatea mare de sare din reteta.

ec. Florin Frasineanu

 

 

Nota brandprivat.ro – Recomandam celor care doresc sa cumpere unul dintre cele doua produse din magazinele Carrefour sa verifice inainte pretul de raft, urmand sa isi bazeze decizia de cumparare pe cel mai mic pret afisat la momentul respectiv.

 

Va recomandam sa cititi si:

Carrefour darama mitul furnizorilor Casei Regale. Ce alegem intre zacusca cu vinete Drag de Romania si zacusca de vinete Topoloveana? - 05/07/2018

 

 


Toate actualitatile