English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

La Judecata de Apoi a buyerilor: Cum poate fi omorat brandul Frico?

03/07/2017 20:39

FrieslandCampina a lansat in piata o varianta de branza Gouda menita sa inlocuiasca produsul original. Noua reteta, inferioara calitativ, era produsa special pentru Romania. Un exemplu de strategie dublu standard, FrieslandCampina importand din Olanda calupuri de branza pe care ulterior le portiona si ambala in fabrica sa din Romania. Solutia, menita sa ingroase contul de profit al companiei FrieslandCampina a fost dublata de o pozitionare de pret superioara retetei originale. Totul, intr-o asociere suspecta cu buyerii lanturilor internationale, retele precum Kaufland si Mega Image afisand la raft preturi superioare pentru produsul mai slab calitativ.

 

Ulterior semnalarii noastre (aici), intr-o actiune in-store, Kaufland reduce brusc pretul de raft, acesta coborand de la 9,59 lei/bloc 250g la 8,09 lei. Este oare suficient de agresiva replica celor de la Kaufland avand in vedere calitatea scazuta a produsului? Paradoxal, raspunsul a venit de unde ne asteptam mai putin.

O promotie derulata pe traditional arunca practic in derizoriu pretul Kaufland, oferta unui lant local de magazine coborand palierul de pret pentru aceeasi branza Gouda sub brandul Frico la doar 6,20 lei/bloc 250g. Adica sub nivelul actual practicat de Kaufland. Si nu cu un procent, doua, ci cu peste 30 de procente. Toate aceste actiuni, derulate sub girul FrieslandCampina, ca parte a strategiei sale comerciale, conduc spre urmatoarele concluzii:

Pretul real de intrare in tara pentru branza Gouda sub brandul Frico este sub 4 euro/kg. Un pret corect am spune data fiind calitatea scazuta a produsului.

Pozitionarea superioara de pret afisata de marile lanturi internationale, in speta Kaufland si Mega Image, lasa sa se intrevada nu doar imensa marja aplicata de retaileri ci si o posibila intelegere pe pret intre FrieslandCampina si respectivele lanturi de magazine.

Modul brutal in care FrieslandCampina a redus pretul produsului si mai ales viteza extrem de rapida de reactie lasa sa se intrevada absenta unei strategii clare si coerente, cu proiectii pe termen mediu si lung. Asistam la o strategie a disperarii, cu accent pe volume realizate usor, in detrimentul brandului. Totul, pe seama si mai ales pe buzunarele romanilor.

Pretul mic afisat in TT scoate practic din carti, definitiv, brandul Frico. Un brand compromis iremediabil chiar de catre cei care trebuiau sa ii sustina cresterea.

ec. Florin Frasineanu

 

Va recomandam sa cititi si:

La Judecata de Apoi a buyerilor: FrieslandCampina, intr-o strategie dublu standard pe cascavalul Gouda - 26/06/2017

 


Toate actualitatile