English Romana
SONDAJ

Ce program credeti ca vor avea magazinele moderne, in an centenar, de Ziua Nationala a Romaniei?

  • Program normal
  • Vor fi inchise
  • Nu stiu
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

La Judecata de Apoi a buyerilor: Ce capcane mai poate ascunde o eticheta de pret?

06/02/2018 18:22

Un pret la raft si altul pe bonul fiscal, la casa de marcat. Este de departe cea mai des intalnita greseala, saptamanal pe paginile de socializare ale marilor lanturi de retail fiind postate cazurile unor clienti care au platit un pret diferit de cel afisat la raft. Explicatiile retailerilor converg aproape in unanimitate spre o culpa umana, plauzibila daca este sa tinem cont de organigrama magazinelor, nu de putine ori redusa drastic pe ratiuni de profitabilitate.

 

Semnalam in cele ce urmeaza o greseala mai rar intalnita si, in acelasi timp mai greu de depistat. In aglomeratia din marile magazine, multi clienti isi bazeaza decizia de cumparare pe pret. Consumatorul compara pretul produsului afisat la raft cu cel din baza sa personala de date, in algoritm intrand achizitii anterioare dar si preturi din magazinele concurente. Sunt insa si cazuri cand comparatia merge in detaliu, raportarea facandu-se si la pretul per kilogram/litru. Ei bine, priviti cu atentie fotografia alaturata:

 

Avem un pret de vanzare, acelasi cu cel afisat si la casa de marcat. Pana aici totul este corect. Capcana intinsa de retailer este mult mai subtila, greseala fiind ascunsa in pretul pe kilogram. Care aici este gresit! Corect, kilogramul de creveti Edenia ar fi trebuit sa coste 99,96 lei si nu 74,97 lei asa cum apare pe eticheta de raft (225g = 22,49 lei; 1kg = 99,96 lei). In cazul de fata, am fi tentati sa credem ca avem mai mult decat o simpla eroare umana. Si ne gandim chiar la o premeditare din partea celor care au incarcat in sistem respectivul pret. Ca sa intelegem cum functioneaza softul, trebuie sa ne intoarcem la momentul definirii articolului. Pe langa denumirea produsului, buyerul si/sau asistentul acestuia incarca toate datele logistice: furnizor, cod EAN, pret de achizitie, conditii de depozitare, termene de livrare, gramaj, etc. Odata cu introducerea gramajului si a pretului de achizitie, softul calculeaza automat pretul per kilogram luand in calcul marja aplicata de buyer. Informatia ramane „batuta in cuie” in soft, orice modificare a pretului de vanzare generand automat si schimbarea pretului per kilogram.

 

In cazul de fata, greseala, daca putem sa o numim asa, a fost facuta la nivel de centrala, in cadrul departamentului de achizitii si exista la raft de cateva luni bune. In tot acest timp nimeni nu s-a sesizat. Personalul magazinelor a schimbat constiincios eticheta ori de cate ori a fost vreo modificare de pret fara sa observe greseala de calcul. Nici compania distribuitoare pare sa nu se fi sesizat. Cui ii foloseste aceasta eroare de calcul? Evident nu consumatorului! Afisarea unui pret per kilogram, inferior celui real, poate contribui la cresterea vitezei de rotatie, influentand incorect decizia cumparatorului. Intr-un cuvant, profitand de lipsa de atentie a consumatorului, articolul se vinde, de volumele astfel realizate beneficiind atat retailerul cat si compania distribuitoare.

 

Nota brandprivat.ro – Multumim cititorului nostru Liviu Florin Hudrea din Medias pentru semnalarea care a stat la baza acestui articol.

 

 

 

 


Toate actualitatile