English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

La Judecata de Apoi a buyerilor: Cascavalul Five Continents

23/11/2016 20:12

Nu ne-am fi imaginat ca dupa atatea articole in care am semnalat derapajele celor de la Five Continents, compania sa recidiveze. Si totusi, se pare ca producatorul de branzeturi nu a invatat nimic din greseli. Si, ce este mai rau, abaterile sale poarta binecuvantarea buyerilor.

 

Totul a pornit de la o aparent banala expunere la raft a cascavalului Dalia, in magazinul Metro Constanta 1. Sa luam insa pentru inceput partea pozitiva: Five Continents a schimbat ambalajul pentru cascavalul Dalia si Rucar, sub logo-ul „reteta consacrata”. Culori vii, informatii clare si, ce este mai important, incadrarea in standardul national de calitate, cu minim 45% grasime in substanta uscata.

Din pacate orice este bun se termina repede, motiv pentru care continuam cu lista greselilor:

Schimbarea de ambalaj operata de Five Continents ascunde o prima si elementara greseala, producatorul folosind pentru noua sa reteta codul EAN al celei vechi. Asadar, atat reteta initiala, cu un procent inferior de grasime, cat si reteta actuala, certificata ca „reteta consacrata” au acelasi cod de bare. Este inadmisibil sa ai doua produse diferite, sub acelasi cod EAN. E ca si cum doua persoane ar avea acelasi cod numeric personal. Si totusi, detaliul pare sa nu conteze pentru producator. In conditiile in care avem acelasi cod de bare pentru doua produse diferite, care este pretul corect de fabrica pentru fiecare dintre ele? Dar pretul de achizitie Metro? Teoretic, fiind vorba de acelasi cod de bare, nu este exclus ca Metro sa plateasca acelasi pret, indiferent de produs. Greseala aici apartine buyerului care verifica pentru fiecare articol in parte incadrarea sa in standardul de fabrica. Produsele au ajuns insa pe raft, iar de aici vina devine una comuna. Filtrul numit receptie marfa nu a functionat. Nimeni nu a verificat diferenta dintre cele doua articole. Lantul greselilor continua si la nivelul sefilor de raion. Si totusi, faptul ca ambele produse sunt expuse la raft sub aceeasi eticheta, confirma lipsa de vigilenta a personalului din magazine. Atentie, nu vorbim de greseli la nivelul unui singur magazin Metro ci la nivelul intregii retele, producatorul fiind listat cu articolele respective la nivel national, in toate cele 30 de unitati Metro.

Mai mult, vanzarea celor doua articole, diferite calitativ, sub acelasi pret, reprezinta o capcana pentru consumator. Vina revine aici buyerului, el fiind persoana care stabileste pretul de raft.

 

 

Va recomandam sa cititi si:

La Judecata de Apoi a buyerilor: Retete consacrate sau produse contrafacute? - 09/05/2016

La Judecata de Apoi a buyerilor: Five Continents continua sa produca retete contrafacute sub logo-ul „reteta consacrata” - 24/05/2016 

 


Toate actualitatile