English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

La Judecata de Apoi a buyerilor: Bun, din Romania! siropuri din fructe

15/02/2016 18:35

Bun, din Romania! Ultima intrare in categoria brandurilor private cu tenta traditionala. Prezenta lui in portofoliul Billa Romania se vrea mai mult decat o simpla pata de culoare. Cu doua branduri umbrela – Clever si Billa – retailerul isi poate construi prin Bun, din Romania! mult ravnita diferentiere, aducand cu fiecare nou articol un plus de valoare adaugata intregii sale sortimentatii. Pentru buyer, gestionarea unui brand privat cu tenta traditionala poate fi un examen de maturitate profesionala. Totul depinde de imaginatie si de dorinta sa de inovatie, oportunitatile fiind multiple.

 

Linia de siropuri din fructe Bun, din Romania! este compusa din trei articole: sirop de afine, sirop din soc si lamaie si sirop din fructe de padure. Totul ambalat in sticle de cate 500ml. Fiind vorba de un brand cu tenta traditionala exista cateva elemente minime de diferentiere ce trebuiesc urmarite:

Trasabilitate. Originea este un punct forte, cu atat mai mult cu cat se merge pe detaliere.

Producator. O companie mica, uitata prin cine stie ce colt de tara sau un producator mare, cu tehnologii de ultima generatie.

Reteta/Ingrediente. Aici se pot construi o sumedenie de scenarii. Tehnologii de productie transmise din generatie in generatie; ingrediente naturale, ecologice; fara coloranti, conservanti sau aditivi alimentari.

 

Ce ne propune linia de siropuri din fructe Bun, din Romania?   

Trasabilitate. Informatiile de pe ambalaj sunt seci: „Tara de origine: Romania”. Atat si nimic mai mult. Nici vorba de vreo regiune anume sau de vreun sat uitat prin Carpati.

Producatorul. Si aici eticheta este extrem de rece, preluand formularea standard atat de cunoscuta de pe produsele Clever: „Produs cu deosebita grija in Romania, pentru Billa Romania S.R.L.”. Secretomanie totala.

Reteta/Ingrediente. Nu exista detalii legate de tehnologia de fabricatie, ci doar un SF (standard de fabrica) din 2009. Cu alte cuvinte o reteta produsa pe cale industriala, avizata in 2009. Nici la ingrediente siropurile Bun, din Romania! nu exceleaza. Ingredientul principal nu este sucul de fructe obtinut din concentrat ci siropul de glucoza „botezat” cu arome artificiale. Spre exemplu siropul de afine are la baza urmatoarele ingrediente: „sirop de glucoza, zahar, apa, concentrat de afine (min.10%), acidifiant: acid citric, aroma de afine” (sic!). In ciuda acestui artificiu de chimie alimentara, Billa tine sa ne asigure: „Mireasma in sirop. Gustul lui intens si acrisor iti netezeste simturile si te apropie de natura”. Cu totul altfel stau lucrurile la siropul din soc si lamaie. Si aici avem sirop de glucoza la greu, plus zahar si apa. Procentul de lamaie scade insa la 0,3% la care se adauga 0,7% emulsie de soc cu lamaie. Cu alte cuvinte doar 1% din volumul total. Adica 5ml de concentrat reusesc sa ne ofere un gust intens ce ne apropie de natura, netezindu-ne simturile. Poezie curata!

 

In loc de concluzii

Prin siropurile Bun, din Romania! buyerul Billa nu reuseste deloc sa impresioneze. Din contra, am spune ca ne aflam in fata a trei esecuri majore. Produse obtinute la scara industriala, cu ingrediente ieftine, fara pic de valoare adaugata. Un ambalaj banal, intesat cu lozinci patriotarde, pe fondul unui design cu tricolor si motive nationale. Billa rateaza astfel o noua sansa de diferentiere fata de lanturile concurente, dar nu uita sa isi taxeze consumatorii prin pretul de raft.

ec. Florin Frasineanu

 


Toate actualitatile