English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

La Judecata de Apoi a buyerilor: Big Panda Ayran

31/10/2016 16:18

Citim eticheta de raft: Big Panda Ayran 1,5% grasime. Denumirea produsului ar trebui sa fie extrem de acurata, prezentand datele exacte ale acestuia. Si totusi realitatea este alta. Produsul aflat pe raft are doar 0,7% grasime (aici). A gresit oare buyerul Kaufland atunci cand a intocmit eticheta produsului? Listarea unui produs se face conform datelor furnizate de producator, iar eticheta, la vremea respectiva, era la randul ei extrem de corecta.

Atata doar ca intre timp datele problemei s-au schimbat, compania producatoare „umbland” putin la reteta produsului. Asa se face ca noul ayran sub brandul Big Panda este mai sarac in grasimi. Procentul scade de la 1,5% initial la 0,7% in prezent. Nu este insa tot. Varianta initiala era prezentata de producator drept „halal”, in timp ce noua reteta pierde aceasta certificare.

In mod normal, toate aceste schimbari trebuiau aduse la cunostinta buyerului. Iar informarea trebuia sa vina direct de la producator. Reducerea procentului de grasime duce implicit la un pret de productie inferior. Teoretic, avantajul financiar astfel obtinut, poate fi transferat catre client, prin reducerea proportionala a pretului de vanzare. La fel de bine insa, avantajul financiar putea ramane la producator, fara ca acesta sa mai comunice informatia buyerului de categorie. Un scenariu plauzibil, mai ales ca cele doua variante de produs se ascund sub acelasi cod de bare. In fine, un alt scenariu, poate presupune pastrarea aceluiasi pret de vanzare, avantajul financiar ramanand in final in conturile retailerului.

Revenind la situatia de fata, greseala de pe eticheta este la nivelul buyerului. Diferenta dintre procentul de grasime real si cel de pe eticheta este o capcana pentru clienti, informarea eronata putand fi taxata la un eventual control al institutiei indreptatite sa (mai si) protejeze interesele consumatorilor.

ec. Florin Frasineanu

 


Toate actualitatile