English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Kaufland propune un value pack in ambalare certificata FSC

04/10/2013 12:45

La prima vedere conceptul de ambalaj certificat FSC ne poate duce cu gandul spre un nivel superior de pret al produsului finit. Logica porneste de la multimea de filtre ce stau in calea certificarii FSC. In realitatea insa lucrurile nu stau deloc asa, iar asocierea unui ambalaj certificat FSC cu un produs scump este total gresita. Prin definitie conceptul presupune exploatarea responsabila a padurilor pentru ca societatea sa se bucure de beneficii pe termen mediu si lung, iar activitatea sa fie suficient de profitabila fara sa afecteze ecosistemul si comunitatea. Exemple in acest sens sunt suficiente si pot fi gasite in piata la tot pasul, atat sub branduri private cat si mai recent, sub branduri de producator.

Poate cel mai elocvent exemplu pe partea brandurilor de producator il reprezinta recenta lansare Albalact, cu linia sa de lapte proaspat sub brandul Zuzu, trecuta integral in ambalare FSC. Un produs nu doar de volum ci extrem de sensibil la orice fluctuatie de pret trece iata pe o ambalare superioara calitativ, dand astfel o noua greutate brandului.  

 

Cat despre brandurile private sirul exemplelor este mult mai lung, data fiind si vechimea acestora in piata. Ne limitam sa mentionam aici doar unul singur, provenit de la Kaufland: o cutie cu rosii pasate, lansata de retailer sub brandul sau KClassic, in ambalaje Tetra Pak din carton certificat FSC, la 500g. Un articol de impact, generator de volum, adevarat barometru de pret in fata consumatorilor. Si totusi, pretul final al produsului se situa la momentul lansarii sale pe palierul de 1.50 lei infirmand astfel impactul ambalajului in pretul final.

Recent, un alt exemplu lansat tot de Kaufland vine sa se alature acestei idei. Este vorba despre un suc de mere 100%, in ambalaj Tetra Pak de 2l din carton certificat FSC, sub brandul privat KClassic. Un articol de volum, provenit din Polonia, al carui pret contine pe langa produsul in sine, valoarea ambalajului dar si un procent semnificativ de costuri logistice, impuse de distanta de transport. Avem insa in fata un „value pack", etichetat corespunzator de retailer in intentia unei asocieri directe intre economie/valoare si ambalarea certificata FSC.

 

Nota brandprivat.ro - Pe site-ul nostru, in sectiunea speciala rezervata studiilor de piata puteti gasi o ampla analiza a categoriei sucurilor de fructe sub brand privat, prezente pe piata romaneasca. Lucrarea „Romania - Piata smoothie si a sucurilor sub brand privat" este o baza completa de date a ultimilor doi ani, cu numeroase fotografii, grafice si tabele realizata de catre un colectiv al Sales Consulting, societate specializata in retail si in analiza pietei FMCG. Un instrument de lucru extrem de util, recomandat pentru toti factorii de decizie din retail dar si pentru cei care astazi produc, distribuie sau importa sucuri de fructe si/sau legume sau sucuri tip smoothie (aici). 

 

Va recomandam sa cititi si:

Albalact inscrie Zuzu pe lista brandurilor cu ambalare FSC - 23.09.2013

Kaufland: Ambalare FSC pentru un produs de volum - 09.04.2013

 


Toate actualitatile