English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Irinel Ionescu, AMPRO Design: "Pretul la raft poate schimba perceptia consumatorului asupra brandului"

22/03/2012 09:32

Lansat in Italia si preluat ulterior la inceputul anului trecut si in reteaua austriaca, noul brand privat Billa aducea pentru retailer solutia optima in fata presiunilor existente asupra brandului sau umbrela, Clever. Practic, in absenta unui brand pozitionat mainstream, brandul Clever era "bun la toate" atat in categoriile unde lupta se ducea prin pret, cat si in segmentele de nisa, unde marja putea deveni o oportunitate. Rezultatele inregistrate in Austria au determinat extinderea acestui brand si la celelalte tari in care Billa derula operatiuni.

La inceputul anului acesta, primele produse au aparut si in magazinele din Romania. In ciuda inceputului timid, cu o sortimentatia bazata doar pe cateva articole, brandul va deveni in timp un pilon de baza in strategia pe termen lung a retailerului. Stiut fiind ca de cele mai multe ori ambalajul este cel care influenteaza decizia de cumparare, brandprivat.ro a solicitat parerea unui specialist.  

Cu o experienta de peste 11 ani in domeniul designul de ambalaje, Irinel Ionescu, Creative Partener AMPRO Design este creatorul imaginii a numeroase produse atat sub branduri nationale cat si sub branduri private. Multe dintre lucrarile sale, premiate la competitiile mondiale Pentawards au prins viata si se regasesc acum in ambalajele unor produse pe rafturile magazinelor din Romania si din cateva tari ale Uniunii Europene.

B.P. - Am identificat impreuna la raft noile produse sub brandul Billa. Care este parerea specialistului despre imaginea acestora?    

Irinel Ionescu: "Ambalajele noului brand sunt curate si construite pe baza culorilor brand-ului, fotografiile sunt pline de atmosfera, iar descriptoarele produselor sunt construite pe baza unor atribute emotionale, transmitand astfel impulsuri senzoriale (gust, aroma, rasfat) si nu aspecte rationale (pret, cantitate): "Fruits of heaven", "Golden sunrise". Tot din dorinta de a comunica emotional si nu rational, ordinea elementelor pe fata ambalajului incepe cu fotografia produsului, care ocupa mai mult de jumatate din ambalaj, partea inferioara fiind dedicata brand-ului. Nu in ultimul rand, structura ambalajelor permite crearea unui bun bloc la raft prin suprafata inferioara de culoare galbena".

B.P. - In ce masura noile produse pot avea un impact asupra consumatorilor?  

Irinel Ionescu: "Lansarea are un impact mai profund asupra perceptiei consumatorilor fata de magazinele BILLA! Claim-ul actual al brand-ului este "Zilnic, cel mai bun pentru mine",  care transmite accesibilitate si proximitate prin cuvantul "Zilnic" si o selectie satisfacatoare din punct de vedere al calitatii prin "Cel mai  bun pentru mine". 

B.P. - Am regasit produse al caror pret de raft poate fi comparat cu cel al produselor premium, ba chiar in unele cazuri este peste acesta. Oare consumatorii nu-si vor schimba perceptia asupra BILLA o data cu lansarea noului brand? Oare nu vor clasifica BILLA ca fiind mai scump?

Irinel Ionescu: - "Cu siguranta, brand-ul a fost creat in Italia ca si brand mainstream, si nu premium, insa pretul la raft poate schimba perceptia consumatorului asupra brand-ului. Poate ca se doreste schimbarea sau diversificarea target-ului prin introducerea acestui brand odata cu remodelarea magazinelor.

In momentul de fata, singura ruptura este cea intre pretul de raft al articolelor si sloganul brand-ului BILLA: "Zilnic cel mai bun pentru mine." Aceasta discrepanta se va rezolva, probabil, in momentul in care articolele vor fi produse local si nu importate, sau, de ce nu? printr-o eventuala schimbare a sloganului."

 

Florin Frasineanu

 

 

Va invitam sa cititi si:

Noul brand privat Billa acum si in Romania - 28.02.2012

Pentawards 2011: Argint pentru ambalajul grisinelor X Snacks - 13.10.2011

Ampro Design aduce Romaniei 5 premii de la American Design Awards - 17.11.2011  

 

 

 

 

 

 

 


Toate actualitatile