English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Inspirat din modelul Danone, Carrefour alege laptele BIO din Ungaria

26/12/2019 14:52

Romania tinde sa devina o tara ambalatoare de produse lactate. Materia prima nu mai vine de la producatorii romani ci este adusa din tarile vecine. S-a inchis oare robinetul? Nu mai exista lapte de vaca romanesc? Daca ar fi sa dam crezare oficialilor Danone, laptele ecologic este tot mai greu de gasit. Bine ca au vecinii nostri unguri. Danone cumpara lapte ecologic din Ungaria si il proceseaza la Bucuresti, punand pe produse sigla de producator roman. Asta pentru ca legislatia europeana permite.

Inspirat de succesul Danone, Carrefour a batut la randul sau palma cu un producator maghiar si a cumparat materie prima pentru noile sale articole din categoria lapte UHT. Care articole, evident, au pe ambalaj sigla unui producator roman. Si aici, cadrul legislativ permite.

 

 

Cine castiga din toate aceste tranzactii alambicate si de ce atata graba?

Desi categoria creste de la o luna la alta, Danone a avut nevoie de cinci ani sa realizeze ca in spatele produselor ecologice exista o imensa oportunitate. Si cum pe final de an se negociaza nu doar contractele ci si spatiile de raft, compania s-a dat peste cap si a facut rost de cateva produse cu care si-a securizat prezenta in cadrul noii categorii. De cealalta parte, in tabara Carrefour, BIO a devenit prioritate mondiala. Trendul trasat de Alexandre Bompard este obligatoriu pentru fiecare subsidiara Carrefour. Ce mai conteaza de unde vine materia prima atunci cand, la final de an, trebuie sa raportezi ce ai facut in ultimele luni.

Lansarile operate de Carrefour si Danone sustin in primul rand producatorii maghiari de lapte. Facilitatile fiscale si economice pe care acestia le primesc din partea statului maghiar se regasesc si in pret. O materie prima ieftina si de calitate asigura o marja suplimentara de profit pentru Carrefour si Danone. Noile produse pun insa presiune pe producatorii romani, reducandu-le acestora nu doar marja de profit ci si cota de piata. Daca pentru consumatorul final, pretul mic poate fi un motiv de bucurie, un pret mic pentru lapte, la poarta fermei, poate insemna falimentul unei intregi industrii.

 

Nota brandprivat.ro – Cele doua articole lansate de Carrefour Romania in categoria laptelui UHT sub brandul privat Carrefour Bio folosesc lapte de vaca adus din Ungaria si sunt produse/ambalate de compania Simultan din judetul Timis.

 

 

 

Va recomandam sa cititi si:

Cum sa iti distrugi propriul brand: „Lapte Sim – Puternic romanesc” - 02/05/2018

Etichetarea de origine a ingredientului primar in viziunea Danone Romania - 28/11/2019

 


Toate actualitatile