English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Inovatii si lansari in categoria produselor proaspete din carne

21/12/2011 08:04

Plecam de cele mai multe ori la cumparaturi cu lista facuta de acasa. Cumparam si la final realizam ca, in ciuda rigorii, nu am rezistat tentatiei de a adauga in cos noi produse. Unele necunoscute, cumparate atunci pentru prima oara. 

Care a fost factorul care a determinat decizia noastra de cumparare? Pretul? Ambalajul? Sau produsul in sine? In sondajul de opinie realizat de echipa brandprivat.ro, pe site-ul nostru, 73% dintre raspunsuri au indicat descrierea si calitatea produsului, drept criteriu de decizie. Pe locurile urmatoare, la egalitate cu cate 13 procente, cititorii indica drept criteriu de alegere, ambalajul si pretul produsului.

De multe ori stam in fata rafturilor pline si toate aceste criterii se succed rapid. Ce produs sa alegem? Decizia de cumparare e luata de cele mai multe ori in cateva secunde.

O decizie similara avem de luat in fata televizorului, cu telecomanda in mana. Schimbam canalele cu fiecare apasare de buton si la un moment dat ne oprim. Am gasit. Decizia s-a luat in functie de diferiti factori, de la imagine si pana la starea noastra sufleteasca. Comparatia ii apartin unui economist american si poate ocupa cu succes pagini intregi. Cert este ca undeva acolo, in subconstientul nostru, imaginea produsului joaca un rol important.

 

Imaginea produselor se poate rasfrange asupra imaginii brandului  

Inainte de a decide in functie de calitatea si descrierea produsului, ambalajul este cel care ne distrage atentia si ne determina sa luam produsul din raft. Abia in pasul doi cautam descrierea, verificam pretul si calitatea. Se spune ca ambalajul vinde produsul. Chiar daca in vremurile actuale pretul are un rol important, ambalajul determina acea tresarire a cumparatorului. Iar de multe ori poate influenta hotarator decizia de cumparare.

Imaginea produsului, odata acceptata de cumparator si asociata cu reteta si calitatea, poate duce la fidelizarea acestuia. Stie ca produsul este bun si poate fi gasit doar intr-o anumita retea.

Pentru produsele proaspete si in special pentru produsele din carne, imaginea este esentiala. Nu este vorba numai de imaginea produsului in sine, ci si de imaginea ambalajului. O dovedeste si preocuparea producatorilor, dar si a retailerilor de a-si imbunatati mereu imaginea produselor lor la raft. Ecuatia este simpla. Imaginea produsului poate justifica valoarea adaugata din spatele acestuia. Pe de alta parte, pentru un produs sub brand privat,  imaginea la raft poate influenta direct imaginea brandului in ochii cumparatorilor.

 

Mega Image relanseaza Le Boucher

Le Boucher este brandul privat al Mega Image pentru produsele din carne proaspata, provenite din macelaria proprie. Un brand sub care, in timp, cumparatorii au fost obisnuiti sa gaseasca produse de calitate, mereu proaspete. Investitia realizata in laboratorul propriu de transare si pregatire a carnii i-a permis retailerului sa atinga noi standarde de calitate, ce respecta toate prevederile de siguranta alimentara. Odata cu aceasta etapa, retailerul a trecut la diversificarea sortimentatiei, prin lansarea a trei noi linii de produse:

  • Le Boucher Premium - o linie premium, bazata pe produse atent selectionate, la cele mai inalte standarde de calitate. Diferenta, asa cum ne asigura retailerul, este realizata prin calitatea produselor si transarea atenta a acestora.
  • Le Boucher Select - la fel ca si in cazul produselor Premium, diferentierea produselor Select provine din procedeul de transare. Practic, in aceasta faza carnea este selectionata atent, astfel incat sa contina cat mai putine nervuri, pielite sau grasimi. O carne perfecta pentru gratar.
  • Le Boucher Autentic - propune o sortimentatie ideala pentru preparatele traditionale romanesti. Produsele sunt recomandate pentru ciorbe, tocanite sau fripturi la cuptor.

Lansarea celor trei linii a adus modificari radicale in ambalajul produselor. Clasicele tavite din polistiren alb au fost inlocuite cu caserole din plastic negru, culoare al carui mesaj sugereaza un produs superior. Etichetele frontale au fost si ele redesenate in culori calde, specifice produselor proaspete. In sigla brandului a fost adaugata o mentiune suplimentara: "calitate garantata - Mega Image". Nu in ultimul rand, noul ambalaj beneficiaza de o infoliere in atmosfera protectoare.

 

 

Penny Market propune doua noi branduri pentru produsele din carne proaspata

Produsele din carne proaspata de porc sau vita, pot fi cumparate de catre clientii Penny Market sub noul brand Mesterul Macelar. La fel ca Mega Image si Penny Market a mizat pe varianta ambalajelor negre. In absenta unui laborator propriu, Penny Market a ales colaborarea cu producatori locali, ce livreaza direct pe depozitul central. De aici marfa ajunge in cel mai scurt timp in intreaga retea.

 

Oferta de produse proaspete din carne este intregita cu brandul Fragusto, special destinat produselor din carne de pui. Odata cu lansarea brandului Fragusto, Penny Market detine pentru categoria carne proaspata de pasare, doua branduri. Primul, Pui-Pui Pui, lansat in urma cu aproape un an, se pozitioneaza pe un segment economic. O indica nu numai preturile de raft, dar si produsele existente in sortimentatie (ex. spinari de pui, etc). Pentru Fragusto, Penny Market a ales o pozitionare superioara, echivalenta cu produse de calitate. Sortimentatia, atent aleasa, este completata perfect cu un ambalaj nou, de calitate. Design in culori vii, tavite albe, ambalare in vid. In plus, pe eticheta frontala, retailerul transmite un mesaj suplimentar de garantie asupra calitatii produselor. Fereastra pentru vizualizarea produselor, incadrata intr-o rama de culoare roz, ascunde o alta inovatie a designerilor de ambalaj. Practic, indiferent daca pachetul este plasat la raft in pozitie orizontala sau verticala, eventualele scurgeri de sange din produs nu mai pot fi vazute de catre client. O cosmetizare ce confera  produsului o imagine curata, cu aspect comercial.

 

Recentele lansari ale celor doua lanturi de retail aduc in fata rolul educator pe care comertul il are in relatia cu clientul. Un rol ce poate forma deprinderi si obiceiuri de consum, dar poate influenta si atitudini. Nu in ultimul rand inovatiile implementate ridica la noi standarde categoria produselor proaspete din carne, in competitia tacuta a brandurilor private. Standarde superioare atat in amonte, pentru producatori, cat si pentru retelele de distributie. Cu siguranta modelele propuse vor influenta si strategia celorlalte lanturi de retail in competitia pentru cota de piata si castigarea (sau mentinerea) unor categorii de clienti.

Florin Frasineanu 

 


Toate actualitatile