English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Inovatie in ambalajul unui produs traditional  

09/04/2012 13:49

Branza de burduf, a fost in ultimii ani unul dintre produsele cele mai intalnite in proiecte de brand privat. Preferinta consumatorilor pentru acest produs traditional nu a ramas nesesizata de catre lanturile de retail. Fie sub branduri umbrela sau in cadrul unor branduri cu tenta traditionala, produsul poate fi tot mai des intalnit pe rafturile marilor magazine.

 

Desi denumirea provine de la burduful din piele de oaie in care acesta este pastrat, companiile producatoare au dezvoltat si o varianta mai comerciala, ambalata in membrane de plastic. Aceasta din urma poate fi intalnita sub brandurile Traditia Gustului (Cora), Coliba Ciobanasului (Penny Market), Carrefour (Carrefour), la gramaj fix de 400g. Varianta clasica, in burduf din piele de oaie, poate fi intalnita sub doua dintre brandurile cu tenta traditionala, in lanturile Penny Market sub brandul Hanul Boieresc si Mega Image, sub brandul Gusturi Romanesti.  

Desi respecta reteta traditionala, ambalarea produsului in burduf din piele de oaie poate avea pentru un retailer si cateva dezavantaje, care nu afecteaza doar manevrabilitatea produsului la raft dar ci se pot regasi si in costuri. In timpul procesului de productie, produsele sunt ambalate manual ceea ce implica un alt cost. In plus, avand o greutate variabila, sunt necesare operatiuni suplimentare pentru fiecare bucata, de cantarire si etichetare. Sunt etape obligatorii care necesita timp si normal se regasesc in costuri. Odata ajunse la raft, apare problema expunerii lor. Formele neregulate si dificultatea pastrarii unui lay-out pun la incercare imaginatia comerciantilor.

Aceasta problema a fost insa rezolvata de Lidl. Produsul sau, sub brandul propriu Bluedino, dezvoltat pe varianta traditionala impreuna cu un producator din Gura Humorului (judetul Suceava) ofera o solutie extrem de simpla. In ciuda ambalajului neregulat, lay-out-ul din magazinele Lidl se prezinta impecabil, fara nici cea mai mica abatere de la linie.

Cum a fost posibil? Retailerul a optat pentru o cutie de prezentare din carton, cu ochiuri pe fetele laterale. In partea superioara, cutia dispune de un maner, ceea ce o face usor transportabila atat pe drumul catre raft, cat si ulterior in cosurile consumatorilor. In plus, ambalajul ofera o imagine noua produsului si permite usoara inscriptionare a acestuia.  

 

 

 

Va recomandam sa cititi si:

Branza de burduf, o specialitate traditionala romaneasca - 09.12.2011

 

 

 

 

 

 


Toate actualitatile