English Romana
SONDAJ

Ce program credeti ca vor avea magazinele moderne, in an centenar, de Ziua Nationala a Romaniei?

  • Program normal
  • Vor fi inchise
  • Nu stiu
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

In doar cateva luni Profi si-a schimbat radical strategia de brand privat      

12/06/2019 20:32

13 februarie 2018. Daniel Cirstea, CEO Profi Rom Food reusea sa ii surprinda pe observatorii pietei de retail cu o declaratie sincera si in acelasi timp transanta: „Marcile private nu sunt pe lista noastra de prioritati.” Argumentul oficialului Profi: „clientul nu cauta brandul (marca privata – n.red.), ci raportul calitate-pret.”

Un an mai tarziu, directorul Profi isi schimba radical punctul de vedere, declarand pentru aceeasi publicatie: „Din iulie vom avea la raft 600-700 de produse sub brandul Profi”. De unde si pana unde aceasta schimbare radicala de strategie in doar cateva luni? De acord, companiile care se respecta isi adapteaza strategiile din mers functie de schimbarile pietei. In cazul de fata insa vorbim de cu totul altceva. O intoarcere cu 180° nu o faci doar pentru ca a aparut peste noapte o schimbare in comportamentul de consum si, culmea!, clientul prefera dintr-odata produse scumpe, inclusiv sub marci private. Sa nu fi realizat oare pana acum cei de la Profi abordarile de tip premium din strategia de brand privat a rivalilor de la Lidl, Kaufland sau Mega Image, abordari implementate de ani buni si perfect functionale? Trecand peste ridicolul in care s-a plasat singur CEO-ul Profi, schimbarea radicala de strategie are ramificatii mult mai ample. Sa nu uitam ca de ani buni datoriile retailerului de pe Bega cresc de la o zi la alta, depasind nu de putine ori procentul cresterii venite din expansiune. Mai mult, anul 2018 a marcat intrarea retailerului pe pierdere, suma nefiind nici in acest caz de neglijat. Sunt doar doua argumente solide care justifica din umilul nostru punct de vedere scoaterea de la naftalina a brandului mainstream si dorinta explicita de transformare a lui intr-un generator de marja. In primul rand de marja!

ec. Florin Frasineanu

 

Nota brandprivat.ro – Revenim pe larg in urmatoarele zile asupra situatiei financiare precare in care se afla Profi Rom Food, retailerul cu cea mai extinsa retea de magazine din Romania. Pana atunci insa va recomandam un articol publicat pe site-ul nostru in 2 octombrie 2018:

Profi, un mar frumos pe dinafara dar putred in interior. In spatele unor cifre cosmetizate se ascunde un nivel de indatorare fara precedent

 


Toate actualitatile