English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Iaurtul bifidus ramane un produs de nisa

09/05/2012 11:10

Iaurtul bifidus, inclus in categoria iaurturilor probiotice, contine in reteta sa pe langa cele doua bacterii esentiale (Lactobacillus bulgaricus si Streptococus termophilus) si bifidobacterii. Calitatea produsului finit, determinata de numarul de bifidobacterii, impune prezenta a cel putin 100 de milioane de bacteria vii pe mililitru. Mai precis, un iaurt probiotic de calitate trebuie sa contina intre 100 de milioane si 1 miliard de bacterii vii pe mililitru.

Produsul a cunoscut un adevarat boom in perioada anilor 2000 fiind recomandat in diferite diete si considerat cu propietati curative. Scandalul declansat in Statele Unite in 2008 a plasat produsul intr-un con de umbra. Si astazi, la mai bine de patru ani de la respectivul incident, parerile specialistilor sunt impartite. Companiile producatoare l-au pastrat insa in sortimentatie, fara sa mai investeasca in campanii de marketing pentru sustinerea lui.

In Romania, printre primele companii care au lansat in piata un iaurt bifidus s-a numarat si Prodlacta, pentru ca ulterior, produse similare sa apara si in portofoliul altor producatori. Dezvoltarea unor articole sub brand privat s-a lovit insa de o retinere a retailerilor. Parerile pro si contra existente au temperat entuziasmul acestora.

Si totusi un astfel de articol exista si sub brand privat. El se regaseste azi in sortimentatia Carrefour, sub brandul entry level No1. Retailerul propune consumatorilor sai un articol cu 0,1% grasime, la gramaj de 125g, produs in Romania, de catre Lactate Natura Targoviste.

In ciuda acestui exemplu care poate sa creeze in fata unui segment redus de consumatori, o diferentiere fata de alte lanturi de retail, iaurtul bifidus ramane la stadiul de articol de nisa, fara sa genereze volume importante.     

Toate actualitatile