English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Henry Johnson, Sales Manager pentru Europa, Baobab Foods: „Retailerii sunt disperati sa gaseasca produse noi si inovatoare, care sa inspire si sa ii ajute sa retina clientii existenti dar si sa atraga altii noi”

27/06/2016 12:40

Situata in Bellevue, Statele Unite ale Americii, compania Baobab Foods deruleaza afaceri cu fructe de baobab de peste cinci ani, tintind sa devina cel mai mare exportator la nivel global de pulbere organica de fructe din regiunea sud-africana si totodata cel mai mare importator in SUA, unde detine deja o cota de piata de peste 70%. In premiera, compania americana a expus anul acesta in cadrul Targului International PLMA de la Amsterdam, atragand atentia buyerilor prezenti la eveniment. Pentru europeni, pulberea de fructe de baobab este aproape necunoscuta, putini stiind cu adevarat valoarea acestui fruct in alimentatie. Vorbim asadar despre un produs de nisa, cu mare valoare adaugata, ce poate genera pentru lanturile de retail mult ravnita diferentiere.

Invitatul brandprivat.ro este Henry Johnson, director de vanzari Baobab Foods pentru Europa. Cu o experinta de peste 12 ani in consultanta pentru afaceri si management, Henry a lucrat timp de trei ani pentru PhytoTrade Africa, o organizatie non-profit specializata in comercializarea fructelor africane recoltate salbatic, in beneficiul socio-economic al comunitatilor rurale si conservarea mediului. Rolul sau – ca manager pe segmentul fructelor de baobab – a constat in promovarea fructului de baobab la nivel global, in industria alimentara si a bauturilor. Din aceasta pozitia a fost recrutat ulterior de Baobab Foods ca manager de vanzari pentru Europa.

 

De ce ar trebui sa ne indreptam atentia spre fructul de baobab ? Este acest aliment atat de benefic consumului uman?

Pulberea fructului de baobab apare in urma procesului de deshidratare naturala din interiorul fructului. De fapt, aceasta este una dintre putinele fructe de pe planeta unde fructele coapte real sunt o pulbere complet uscat. Se crede ca acest proces de deshidratare concentreaza de fapt substantele nutritive, facand din baobab un fruct exceptional de nutritiv. Ca rezultat, la 140.000 unitati ORAC per 100g, are unul dintre cele mai mari profiluri de antioxidanti din orice fruct de pe planeta. Este o sursa bogata de vitamina C, ambalata cu calciu, fier, magneziu si potasiu si contine 50% fibre dietetice pe care cercetarea le-a dovedit a fi de natura probiotica. Aceste atribute nutritive remarcabile au incoronat pulberea fructului de baobab drept un superaliment.

Aroma unica, textura si continutul nutritional fac din aceasta un adaos functional fantastic pentru o gama larga de produse de la batoane snack si smoothies, la produse de panificatie sau bauturi. Intr-un cuvant un element cheie pentru orice linie de superalimente comercializate de lanturile de retail. Pulberea este extrem de alcalina si a fost demonstrat efectul sau de reducere a indicelui glicemic (IG) din painea alba atunci cand este adaugata in amestecul de coacere, creditand astfel potentiale aplicatii pentru produsele de panificatie cu indice glicemic scazut (IG), pierdere in greutate sau controlul diabetului zaharat.

 

In ciuda statului de nisa, consumatorul european este avizat si, in acelasi timp interesat de sustenabilitate.

Baobab Foods este angajata in productia social-responsabila si durabila a baobabului. Ca rezultat, sursele noastre de aprovizionare sunt numai de la furnizori locali ce implica pe plan etic comunitatile locale in recoltare si, in acelasi timp, pot demonstra impactul lor social pozitiv in randul acestor comunitati. In plus fata de aspectul socio-economic, comertul cu fructe de baobad ajuta mediul inconjurator. Padurile si savanele din Africa de Sud au cazut victime defrisarilor pe scara larga, nu doar prin logare comerciala, ci si de catre comunitatile locale prin tocarea copacilor pentru lemn de foc sau curatarea terenurilor pentru agricultura la scara mica. Ca rezultat, speciile de arbori indigene din Africa dispar rapid. Prin crearea unei piete pentru fructul arborelui de baobab, Baobab Foods si furnizorii sai fac ca arborele sa devina mai valoros pentru comunitatile locale, ajutand astfel la conservarea habitatului lor natural. Acest model de conservare prin comercializarea de produse vegetale recoltate salbatic se dovedeste a fi extrem de eficient, contribuind la incetinirea degradarii rapide a padurilor indigene din sudul Africii. Si baobabul este un exemplu stralucit al acelui model de lucru.

 

Vorbim de un super-fruct cu o mare valore adaugata pentru consumul uman dar si cu un imens potential din care nu lipsesc inovatiile.  

Anul trecut, baobab Foods a lansat BaoBites™ in SUA, o gama unica de produse de ros. Iar luna aceasta (nr. luna mai, 2016) produsul a fost lansat in premiera in Europa, la World PLMA Private Label trade show in Amsterdam.

 

Orientate catre producatorii de alimente si marci private care doresc sa aduca nu doar idei noi ci si functionalitate si arome, delicioasele bucati BaoBites™ pot fi integrate cu usurinta intr-o gama larga de produse alimentare, inclusiv cereale si granolas, fructe si amestecuri de nuci, batoane nutritive, produse de panificatie, inghetata, pot fi utilizate ca gustari de fructe de sine statatoare sau ca o baza pentru glazuri de ciocolata sau de iaurt.

BaoBites™ sunt un mod cu adevarat unic de adaugare a unor antioxidanti naturali si arome la o varietate de produse alimentare. Nu in ultimul rand avem capacitatea de a personaliza complet fiecare comanda de BaoBites™ astfel incat solutia finala sa fie pretabila pentru cat mai multe aplicatii in sectore alimentare, inclusiv produse congelate sau de panificatie.

Realizate cu ingrediente naturale simple, inclusiv pulbere de fructe de baobab crescute salbatic, concentrate si pectine, BaoBites™ sunt produse vegane, fara gluten, fara organisme modificate genetic, fara colesterol si alergeni si contin numai zaharuri naturale de fructe. Oferta noastra sortimentala cuprinde o mare varietate de arome, inclusiv rodie, afine, zmeura, capsuni, portocale rosii, cirese, lamaie chiar si cartofi dulci, dar si combinatii de arome inovatoare, cum ar fi piersici-mango, nuca de cocos-piersici-mango sau morcovi-mango.

 

Baobab Foods a decis sa traverseze oceanul vizand astfel o noua piata. Pentru companie, Europa poate fi o oportunitate uriasa. Dar Europa este oare pregatita pentru noi produse?

Absolut! Europa este un hub pentru inovatie si alimente curate si suntem foarte incantati de colaborarea cu companiile europene in explorarea oportunitatilor comerciale pe care produsele noastre BaoBites™ le pot aduce in procesul de cercetare si dezvoltare.

In plus, fructul de baobab este deja bine stabilit ca un superaliment in Europa iar numarul de marci care il contin ca ingredient principal in produsele lor alimentare este in crestere tot timpul. Cu toate acestea in momentul de fata, nu exista nici un alt produs similar cu BaoBites™ in Europa si noi credem ca posibilitatile industriei alimentare europene sunt nelimitate.

 

Ce reactii ati trezit la PLMA Amsterdam in randul producatorilor si comerciantilor?

PLMA a fost o revelatie pentru noi. Pur si simplu am fost complet coplesit de nivelul de interes. Intr-un ocean de ulei de masline si conserve de legume, cred ca standul nostru de la targ s-a remarcat ca o gura de aer proaspat pentru cumparatorii si producatorii din industria alimentara aflati in cautare de ceva nou si diferit cu care sa se intoarca acasa la echipele lor de cercetare si inovare. Si am constatat ca toate acestea sunt legate de pozitionarea BaoBites™ ca o alternativa mai sanatoasa, mai hranitoare si mai functionala in categoria fructelor uscate. In discutiile pe care le-am avut, i-am putut vedea literalmente cum vizualizeaza idei noi de dezvoltare a produsului.

Am avut multe cereri serioase din partea marilor retaileri interesati sa puna produsele BaoBites™ pe rafturile lor sub ambalare proprie sau marca privata. Excelam in productie si inovatie dar nu suntem atrasi de pozitionarea ca brand de retail. E o decizie pe care nu am luat-o acum ci inca de la inceputul calatoriei noastre. Preferam sa lucram cu companii si lanturi de retail cu experienta, interesate sa isi aduca pe piata propriile lor produse finite.

 

Sunt lanturile de retail deschise pentru noi produse?

Eu cred ca toata aceasta strategie conservatoare a lanturilor de retail din ultimii ani, jucata extrem de precaut doar pe produse mainstream, se afla la final. Concurenta dintre comerciantii cu amanuntul este mai acerba ca niciodata iar impresia noastra este ca retailerii sunt disperati in gasirea de produse noi si inovatoare cu care sa isi impresioneze clientii existenti si in acelasi timp sa atraga altii noi. Chiar si lanturi de retail de renume precum Costco din SUA, deruleaza actiuni de pionierat pe produse noi, inovative. Cu siguranta perioada actuala este foarte interesanta pentru cei ce inoveaza in domeniul alimentar.

 

Un produs nou si inovator poate fi un element de diferentiere pentru comercianti. Daca facem o paralela intre consumatorul american si cel european, este aceasta din urma educat si informat, pregatit pentru produse noi?

Este o intrebare buna, dar cred ca este imposibil sa se faca o comparatie directa la nivel macro. Europa este o regiune cu aproximativ 23 de limbi diferite, repartizate pe 50 de tari, fiecare avand propriile caracteristici culturale unice lor, gastronomie, gusturi si comportamente de cumparare a consumatorilor. SUA este o tara cu de 50 de state, cu aceeasi limba si in mare parte similare in cultura. Ambele sunt atat de diferite. As spune ca exista unele tari europene, care demonstreaz? un nivel mai ridicat de acceptare din partea consumatorilor la inovare alimentara decat SUA.

 

Consumatorul european este tot mai interesat de trasabilitate dar si de produsele ecologice. Aveti o strategie pregatita?

Produsele ecologice sunt tot mai cautate. Este un trend pe care noi il sustinem si ne dorim cat mai multe articole pe rafturile magazinelor. In acelasi timp asistam la o crestere a gradului de constientizare dar si a cererii consumatorilor pentru produse care demonstreaza transparenta si trasabilitate deplina, ceea ce eu consider foarte interesant. De ce este trasabilitatea atat de importanta? Nu este vorba doar de gestionarea lantului de aprovizionare si a sigurantei publice, cu toate ca acestea sunt foarte importante. Este vorba despre abilitarea consumatorului de a lua decizii in mod clar in cunostinta de cauza cu privire la alegerile lor alimentare, bazate pe valorile lor individuale. Produsele noastre provin de la furnizori care ajuta comunitatile rurale africane si le ridica deasupra pragului saraciei, protejand in acelasi timp populatia de arbori indigeni. Dar exista acolo si o multime de furnizori lipsiti de etica, ce exploateaza comunitatile locale. Noi credem ca este important ca toti consumatorii sa inteleaga impactul pe care alegerile lor alimentare il pot avea pe plan socio-economic dar si asupra mediului inconjurator.

 

Reactiile inregistrate la targul PLMA din Amsterdam, vor duce la actualizarea strategiei dvs. europene?

PLMA ne-a ajutat intr-adevar sa intelegem ca producatorii europeni de alimente si marci private sunt deschisi spre inovatie si gata sa imbratiseze concepte noi, cum ar fi urmatoarea generatie de BaoBites™, adaptata in mod special spre categoria produselor de panificatie. De fapt, si pot sa va confirm ca decizia este urmarea interesului coplesitor din timpul targului PLMA, ne propunem sa investim intr-o noua facilitate de productie BaoBites™ in inima Europei.

 

Europa este o piata noua pentru compania dumneavoastra. Cu ce recomandari ati venit in fata buyerilor prezenti la Amsterdam?

Cred ca este important de remarcat faptul ca exista doua grupuri distincte de cumparatori pentru produsele noastre BaoBites™.

Primul grup este format din acele branduri care vor pur si simplu sa reambaleze produsele BaoBites™ ca o gustare sanatoasa stand-alone. Pentru acestia recomandam doua marimi de ambalaj: saci de 40g (ceea ce reprezinta o portie) si pungi de 150-200g (resigilabile si destinate sa fie transportate intr-o geanta de mana sau depozitate la domiciliu). Pretul de vanzare recomandat pentru 40g ar fi 1,30 € iar pentru 150g € 4.60.

Al doilea grup este format din branduri/companii care vor inovatie, urmand sa foloseasca produsele noastre BaoBites™ ca ingredient in diferite produse alimentare finite, cum ar fi bare de fructe, produse de panificatie, cereale etc. Fiecare companie este diferita, si de aceea dedicam resurse pentru a lucra indeaproape cu echipele de cercetare-dezvoltare de la aceste companii, ajutandu-le astfel sa depaseasca intr-adevar limitele si sa creeze produse cu adevarat unice. Pentru noi, succesul este atunci cand brandurile care folosesc produsele noastre sunt de succes.

 

Ati semnat contracte pentru produse sub brand privat si daca da, ne puteti spune pentru ce lanturi de retail si pentru ce piete?

Nu putem divulga companiile cu care suntem in prezent in discutii. Cu toate acestea, pot spune ca acestea variaza de la mici start-up-uri la multinationale de nivel mondial, cu cifre de afaceri anuale de mai multe miliarde de euro. Iar noi vedem o larga diversitate de abordare in modul in care acestea intentioneaza sa integreze produsele noastre in ofertele lor. Este un moment foarte interesant pentru noi si vedem Europa ca o piata cu potential de crestere semnificativ.

 

Avand in vedere ca multe tari le considera produse de nisa, care este recomandarea ta: entry level? mainstream? sau premium?

BaoBites™ sunt cu siguranta un produs de masa, indiferent daca acestea sunt pur si simplu ambalate ca o gustare stand-alone sanatoasa sau utilizate ca ingredient intr-un produs alimentar finit. Pulberea organica de fructe de baobab ar trebui pozitionata pe mainstream atunci cand este utilizata ca ingredient intr-un produs alimentar sau intr-o bautura. Cu toate acestea, daca un brand alimentar sau un brand privat vrea sa vinda produsele noastre ca un superaliment stand-alone ambalat, in mod logic, atunci acest lucru ar sta cel mai bine in magazinele alimentare specializate si, prin urmare, sa fie un produs de nisa.

 

Va multumim si va dorim mult succes in aceasta noua provocare!

ec. Florin Frasineanu

 

 


Toate actualitatile