English Romana
SONDAJ

Ce program credeti ca vor avea magazinele moderne, in an centenar, de Ziua Nationala a Romaniei?

  • Program normal
  • Vor fi inchise
  • Nu stiu
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Halvaua, ardelenii si Mega Image      

13/06/2019 20:42

„Urmand aceeasi tehnica de peste 50 de ani, meseriasii ardeleni framanta tahanul cu halvita: asa ia nastere inconfundabila halva „Gusturi romanesti”, dulcele echilibrat sursa excelenta de energie inclusiv pentru perioadele de post.”

 

Textul de fata nu este preluat din Basmele romanilor ci apare pe ambalajul a doua produse dezvoltate de Mega Image sub brandul sau privat Gusturi romanesti: halva si halva cu cacao. Putini sunt cei care mai citesc astazi astfel de reclame mascate. Ne-am oprit insa asupra acestui fragment dintr-un motiv simplu: avem in fata un subtil mesaj de tip greenwashing. E adevarat, la prima lectura, mesajul este mai greu de descifrat. Citit insa cu atentie, textul ascunde o capcana. Iar intrebarile incep sa curga. Nu vom insista asupra celor „peste 50 de ani” care par sa se regaseasca in halvaua Gusturi romanesti. Si nici nu vom detalia „inconfundabilul gust”. Am vrea totusi sa stim ce este cu „meseriasii ardeleni”. Sunt ardeleni autentici, adusi sa lucreze la vreo fabrica din Moldova sau Oltenia sau vorbim de o fabrica din Ardeal, cu angajati de origini si etnii diferite? Pentru ca in final, angajatul unei fabrici din Ardeal nu trebuie musai sa fie si un ardelean autentic.

Citind textul, realizam ca buyerul Mega Image recidiveaza. In urma cu ani, unul din primele produse lansate sub acelasi brand privat Gusturi romanesti era promovat ca un produs din Dobrogea fara ca pe ambalajul sau sa existe vreo referire la locul productiei. Desigur, atunci ca si acum, greseala putea fi evitata. Era suficient ca marketingul Mega Image sa constientizeze ca originea unui produs – inscriptionata pe ambalajul acestuia - poate fi un element de valoare adaugata.

 

 

Va recomandam sa cititi si:

Gusturi romanesti - Cosmetizare prin publicitate. Cu ce pret? - 09/08/2012

 


Toate actualitatile