English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Gemurile light: o categorie de nisa

28/10/2011 00:05

Alimentele light, cu un continut redus de zahar, incep sa castige teren in preferintele consumatorilor. Omul modern, cu un program incarcat si parca mereu in criza de timp, este preocupat de dieta sa. Orele petrecute la birou, in fata calculatorului, sunt compensate prin exercitii fizice in sali de sport, dar si printr-o dieta atenta.

Venind in intampinarea consumatorilor, lanturile de retail aloca spatii speciale categoriei, iar produsele sunt evidentiate la raft. Sortimentatia este tot mai variata, desi marea majoritate a produselor provin din importuri. Pentru brandurile private tendinta de dominatie din partea produselor din import este tot mai evidenta. Explicatii ar fi multe atat la producatori cat si la retaileri.

Lanturile de magazine, cele care ar trebui sa dea tonul si sa dezvolte acest gen de produse, motiveaza prin absenta unui volum minim, necesar pentru lansarea unui produs. Explicatie imbratisata si de producatorii care au tehnologia necesara dezvoltarii produselor. E dificil, spun ei, sa introduca in fabricatie un produs daca nu este asigurata masa critica de volum care sa acopere costurile. In plus rotatia produselor este destul de lenta, ceea ce implica costuri suplimentare de depozitare.

Sunt insa si game de produse unde volumele atinse au facut posibila dezvoltarea unor produse sub brand privat. Pentru altele insa lucrurile stagneaza. Gemurile sunt o astfel de categorie. Volumele dezvoltate sunt destul de mici, fiind influentate si de o sezonalitate cu varf de consum in sezonul de iarna.

In momentul de fata regasim in piata gemuri light cu continut redus de zahar sub brand privat. Sunt branduri pe care lanturile de retail le-au dezvoltat pentru piete din tarile lor de origine. Intr-o incercare de testare a pietei, dar si de diversificare a ofertei, acestea au preluat diferite produse si le-au importat pentru piata romaneasca. Numarul de articole difera in functie de strategia respectivului retailer si de profilul consumatorilor sai, de la un articol      intr-un discounter precum Lidl, pana la sase articole in hypermarketurile Carrefour. Lista este completata de Kaufland cu doua articole si de Cora cu patru.

Surpriza vine din partea celor de la Cora. Retailerul nu a apelat la importuri ci, in colaborare cu un producator roman, a dezvoltat propriile sale produse. Sunt patru astfel de articole: gem de caise, capsuni, visine si fructe de padure. De fapt sunt cele mai bine vandute arome din categorie.

Retailerul a gandit aici si o eticheta bilingva, in limbile romana si maghiara, produsele fiind destinate retelelor Cora din Romania si Ungaria. O linie aparte de produse care, iata, propulseaza un producator roman pe o piata internationala, fara costuri de marketing sau bugete de publicitate.

 

 


Toate actualitatile