English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

FrieslandCampina opteaza pentru importuri sub brandul Oké

19/06/2013 16:53

Aflat in portofoliul companiei FrieslandCampina, brandul Oké isi trage originile din zona Banatului, fiind lansat in perioada anilor '90 de un intreprinzator local in unitatea de productie de la Deta. In timp, fara bugete importante de marketing, brandul si-a construit o imagine solida in randul consumatorilor romani, fiind asociat invariabil cu produse autohtone de calitate.

Recent pe rafturile retailului modern sortimentatia brandului Oké s-a imbogatit cu un nou produs provenit insa din Ungaria. Este vorba despre o branza grasa proaspata de vaca, produsa intr-una din fabricile grupului, din tara vecina.

 

Exportul unor produse pe terte piete este o strategie perfect normala pentru orice companie internationala, explicabila asadar si in cazul celor de la FrieslandCampina, grup cu oficii in 28 de tari si operatiuni in peste 100 de piete nationale. Desi aparitia acestui articol nu ar trebui sa mire pe nimeni, se ridica totusi un semn de intrebare. De ce tocmai o branza proaspata? Articolul nu este unul cu valoare adaugata si nici nu ascunde in spatele sau cine stie ce inovatii, imposibil de reprodus pe liniile tehnologice din Romania. Din contra este un articol comun, aflat aproape in portofoliul fiecarei companii producatoare din industria lactate. Argumentul pretului pare sa nu stea nici el in picioare, dovada ca produsul nu este printre cele mai ieftine. Ramane asadar ca posibila explicatie decizia grupului de eficientizare a activitatii fabricii din Ungaria prin asigurarea unor volume suplimentare. Nu contestam strategia celor de la FrieslandCampina. In definitiv, repetam, e normal ca o companie sa isi eficientizeze propriile unitati de productie, prin exportul unor articole pe terte piete.

 

Momentul ales ne readuce in minte decizia inchiderii unitatii de productie de la Taga. O unitate mica si aparent eficienta, axata pe un singur articol, perfect functionala cu un personal de doar opt angajati. Branza de Taga, era un articol cu o mare valoare adaugata, unic pe piata romaneasca, cu sanse reale de a fi transformat intr-un produs de succes pe plan international si poate, de ce nu, intr-un brand national protejat la nivel european. Pentru un grup de talia FrieslandCampina promovarea unui articol pe pietele europene face parte din rutina zilnica, dovada si cazul de fata. Sa fie oare atat de greu de cucerit cu un produs unic, piete precum Franta, Olanda, Italia sau Germania, cunoscatoare si mari consumatoare de branzeturi fine? E o intrebare la care din pacate nu va putem raspunde si posibil sa nu aflam niciodata adevarul din spatele deciziei celor de la FrieslandCampina.

ec. Florin Frasineanu 

 

 

  

 

Va recomandam sa cititi si:

FrieslandCampina incheie anul 2012 cu o cifra de afaceri de peste 10.3 miliarde euro - 31.05.2013


Toate actualitatile