English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Freeway - marketingul intr-o alta abordare

07/05/2013 12:18

Evolutia brandurilor private atinge incet dar sigur noi cote. Raportarea la brandurile de producator face ca de multe ori calitatea unor produse brand privat sa fie comparabila, daca nu chiar mai buna decat cea a brandurilor de producator. Si totusi brandurile de producator se vand si mai mult, detin in continuare suprematia in piata. Forta lor rezida din bugetele de marketing alocate promovarii lor. Un amanunt aparent minor, de care lanturile de retail trebuie sa tina seama atunci cand gandesc o strategie pe termen lung. Marketingul este astazi cel ce face diferenta intre brandurile de producator si brandurile private. O simpla bariera ce pare ca nu va rezista mult in timp. Atunci cand retailul va aloca un buget de marketing pentru promovarea brandurilor private, diferenta dintre acestea si brandurile de producator va disparea. Este o realitate demonstrata deja pe piete puternice, cu o traditie a brandurilor private. Modelul poate fi usor preluat si implementat pe piata autohtona, atunci cand exista cu adevarat o incredere in propriul brand si mai ales o strategie pe termen lung.

 

Sustinerea unui brand prin buget de marketing

Freeway, brandul privat al Lidl pentru categoria bauturilor carbogazoase, face de cateva saptamani obiectul unei strategii promotionale speciale. Retailerul mizeaza pe acest brand pe care iata il scoate in prim plan prin campaniile sale de marketing. O abordare aparte si atipica ce scoate aici in prim plan existenta unui buget de marketing dedicat special promovarii brandului Freeway.

Strategia aleasa de retailer, aparent simpla, se dovedeste extrem de eficienta. E vorba de plasarea de produse in videoclipurile unor muzicieni romani. Primul, lansat in cursul lunii martie de trupa Red Blonde, afiseaza dozele de cola si orange sub brandul Freeway

 
 
 
O luna mai tarziu, urma videoclipul Andra, cu plasarea dozei cola light Freeway
 
 
 

Rezultatul? Videoclipul Red Blonde are pana acum peste 1.8 miloane de vizualizari in timp ce melodia Andrei a fost accesata pe internet de peste 5.5 milioane de ori. Asadar aproape jumatate din populatia Romaniei a vizualizat in nici doua luni produsele Freeway. Un rezultat incredibil pentru un brand privat ce confirma iata inca odata eficienta unei strategii de marketing cu buget dedicat.

 

Nota brandprivat.ro - Perioada Sarbatorilor Pascale a adus in prim plan o animatie in marile magazine, venita din partea brandului lider de piata. Plasari speciale si multicolore, ocupau aleile centrale ale hypermarketurilor (aici). Va lasam pe Dumneavoastra sa puneti in balanta cele peste 7.3 miloane de vizualizari ale produselor Freeway cu cele rezultate din totalizarea potentialilor clienti ce au trecut pragul respectivelor magazine in doua saptamani de promotii. Asta fara sa mai vorbim de costurile aferente.  

 

  

Toate actualitatile