English Romana
SONDAJ

Ce program credeti ca vor avea magazinele moderne, in an centenar, de Ziua Nationala a Romaniei?

  • Program normal
  • Vor fi inchise
  • Nu stiu
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Festivalul iaurtului in magazinele Supeco      

30/01/2019 16:23

Aparent o initiativa a marketingului Supeco, menita sa mai aduca un plus la cifra de afaceri. De ce un festival al iaurtului? Privind cele doua pagini firave ale „catalogului” putem desprinde doua posibile raspunsuri: bani si imagine.

Primul scenariu nu are legatura cu cifra de afaceri ci cu sumele atrase de la cele trei companii producatoare ale caror branduri au fost incluse in actiune. Prin imagine, Supeco incearca sa se diferentieze, atacand nu consumatorul de rand ci revanzatorii. Adica exact acea categorie de comercianti pe care retailul modern o pune astazi la zid cu fiecare noua deschidere dar fara de care se pare ca nu poate trai. Preturile afisate sunt simple, fara ca avantajul promo sa fie scos in prim plan. E adevarat, diferentele oscileaza functie de produs, preturile propuse de Supeco fiind cu 3 pana la 15% sub cele din hyperurile Carrefour. Dar cati consumatori stiu astazi preturile la iaurt si mai ales cati isi iau sacosa si merg sa caute un magazin Supeco doar pentru o economie de zeci de bani la un borcan de iaurt? Ei bine, daca pentru consumator, oferta Supeco nu reprezinta un motiv intemeiat sa-si schimbe obiceiul de consum, nu acelasi lucru il putem spune despre micul comerciant. Sa nu uitam ca in oferta sunt trei branduri a caror strategie comerciala neglijeaza (voit?) canalul traditional. Mai mult, niciunul din cei trei producatori (Albalact, Danone si Muller) nu este prezent in actualul catalog Metro cu o oferta consistenta pe partea de iaurturi. Singurul articol care se suprapune cu catalogul Metro este pachetul Activia 125g 7+1, articol la care, surpriza?, pretul din Supeco este mai mic per unitate de vanzare cu 4,2%.

 

 


Toate actualitatile