English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Ferma din Deal, un brand privat facut pe genunchi...

21/10/2020 13:52

Intr-o incercare de diferentiere, Profi ataca una dintre cele mai delicate categorii si iese in piata cu un nou brand privat in categoria produselor din carne. La prima vedere, Ferma din Deal pare sa aiba o pozitionare mainstream. Este insa prea mult sa ne asteptam la genul acesta de strategie in conditiile in care preturile sunt un element forte in strategia Profi. Posibil ca in spatele mainstreamului sa vedem din cand in cand si promotii agresive pe pret.

Imaginea produselor conduce spre un deja vu, intr-o trimitere subtila spre brandurile Lidl. Elemente comune regasim in designul folosit pentru marcarea diferitele tipuri de carne (pui, porc si amestec porc/vita) dar si in gruparea lor pe culori. Vorbim de un me-too cu posibile efecte benefice in randul consumatorilor, codurile de culori facilitand decizia de cumparare.

Intrand insa in detalii, lucrurile se complica. Dupa colaborarea cu firme straine in dezvoltarea brandului privat Profi si buyeri adusi din alte tari, ne asteptam sa vedem o abordare profesionista. Dezamagire insa. De acord, a existat intelegem o selectie riguroasa a furnizorilor de carne. Conceptul insa apartine strict buyerilor Profi. Iar aici, lucrurile scartaie.

Sa luam spre exemplu un produs din categoria carne de pui, gasit de noi intr-un magazin constantean. Pe ambalajul frontal ne-a atras atentia o eticheta de cantar. De ce este nevoie de o operatiune suplimentara de etichetare atunci cand tu, buyer, ai la dispozitie toate mijloacele si, pe deasupra, asa cum ne asigura retailerul ai si „furnizori care dispun de tehnici performante de ambalare”? Ei bine, aici este ceea ce semnalam din start. Acea fluctuatie a pretului, specifica Profi. Buyerul a mers pe varianta unor produse calibrate si etichetate (inclusiv cu pretul de vanzare) inca din fabrica. O socoteala care nu a stat prea mult in picioare din moment ce, ne repetam, Profi umbla frecvent la preturi. In cazul de fata, reetichetarea (cel mai probabil in-store), scoate la iveala alte carente. Nu exista un standard pentru noul brand, nu exista proceduri coerente si clare in cazul reetichetarii. Eticheta de cantar a fost lipita haotic. Sunt obturate informatii esentiale ce tin de originea, calitatea si termenele de valabilitate. Nu este insa singurul derapaj. Dupa cum bine se poate vedea pe eticheta, intre cantarirea din fabrica si cea din magazin apar diferente de gramaj. A crescut oare greutatea pachetului doar pentru ca a stat pe rafturile Profi? Nici vorba. Diferenta vine strict din cantar, mai precis din ambalaj. La cantarirea din fabrica, producatorul foloseste tara, in timp ce magazinul adauga si greutatea ambalajului. Diferenta de gramaj, evident, in favoarea Profi. Sa nu fi stiut oare toate aceste detalii buyerul Profi atunci cand a dezvoltat noul brand? Se pare ca nu...

 

 

 

 


Toate actualitatile