English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Ferma Bună - InovaÅ£ie ÅŸi curaj într-un brand tânăr, 100% românesc

25/11/2013 08:45

La cativa kilometri nord de Constanta, in localitatea Vadu functioneaza una dintre putinele ferme de prepelite din Romania. O pozitionare inspirata, intr-o zona linistita, de un farmec aparte, situata pe malul marii, la limita de sud a Rezervatiei Delta Dunarii.

Pornita ca o afacere de familie, compania Ferma Buna reuneste intr-o solutie integrata, nu doar ferma de prepelite ci si un abator modern, dotat la standarde europene. Detalii primim chiar de la gazde, Geanina si Razvan Tonea, cei care au pus bazele acestui proiect unic in Romania.

 

"Acest proiect, constituie o afacere de familie si apartine atat mie, Geanina Tonea cat si sotului meu, Razvan Tonea. Nici unul dintre nu suntem de formatie zootehnisti. Sotul meu este de formatie inginer iar eu filolog. Sotului meu ii plac foarte mult pasarile si de aici a pornit aceasta afacere pentru ca, consideram ca fara pasiune, nu se  poate face nimic trainic".   

 

Va propun sa incepem cu o scurta prezentare a companiei Dvs.

Compania nostra, Ferma Buna, reprezinta atat ferma de prepelite cat si abatorul destinat sacrificarii acestor pasari, dar nu numai, putand fi abatorizate si pasarile ce fac parte din categoria prepelitei.

Suntem singura ferma de prepelite autorizata sanitar-veterinar din Romania ce indeplineste toate normele europene de functionare, fiind dotata cu echipamente de ultima generatie.

In ceea ce priveste abatorul, deasemenea este o noutate pe piata noastra, el fiind singurul abator de pe teritoriul Romaniei specializat pe abatorizarea prepelitelor, beneficiind de o dotare cu utilaje ce satisfac ultimile norme europene in vigoare.

Suntem la Vadu, intr-o zona aflata aproape de malul marii, la limita de sud a Rezervatiei Delta Dunarii. Cum ati ales locatia?

Aici a fost simplu, terenul constituie o mostenire de la bunici.

Cand ati pornit afacerea?

Afacerea pivind cresterea prepelitelor a pornit acum 5 ani, undeva in Calarasi ajungand la acel moment la un efectiv de 5000 de capete.

Ferma Buna este un brand relativ tanar, ce isi contureaza o personalitate aparte pe piata romaneasca.  

Brandul Ferma Buna a aparut ca o necesitate pe piata romaneasca, deoarece acest segment de piata privind ouale si carnea de  prepelita se afla la un nivel empiric. 

Brand-ul nostru isi propune sa intre pe piata cu aceste produse de baza: oua si carne de prepelita, dar si cu derivate din aceste produse, la preturi accesibile pentru majoritatea cumparatorilor. Deasemenea, venim si cu o informare a populatiei asupra oualor si carnii de prepelita, despre care nu se cunososc prea multe. Aici ma refer la beneficiile oualor si carnii de prepelita.

Competitivitatea produselor este legata direct de respectarea unor standarde de productie dar si de calitate. Este usor sa produci oua si carne de prepelita intr-un stat din Uniunea Europeana? 

Atat ferma cat si abatorul au implementat programul de igiena si securitate alimentara HACCP, fiind recunoscut international, ceea ce confera cumparatorului o siguranta in ceea ce priveste achizitionarea produselor noastre.

In ceea ce priveste procesul de abatorizare, acesta este unul modern, ce respecta toate normele de sacrifcare agreate de Uniunea Europeana, produsul ajungand in magazine in deplina siguranta alimentara.

Procesul de autorizare este unul destul de strict, trebuie urmate cu atentie toate detaliile la momentul constructiei si dotarii cu utilaje astfel incat sa fie conform cerintelor UE.

Avem in fata nu doar o simpla ferma de pasari ci o solutie integrata de business.

Compania Ferma Buna are totul integrat, de la oul de incubatie pana la produsul finit, si anume producem atat oua proaspete cat si oua fierte si gata de servit in diferite retete si carne carcasa proaspata, congelata si marinata.

Oferim spre comercializare oua proaspete de prepelita, oua de prepelita marinate, oua de prepelita fierte, curatate si vidate (care se preteaza foarte bine pe linia HORECA), carne de prepelita proaspata, carne de prepelita congelata si carne de prepelita marinata.

Care sunt cele mai bine vandute articole?

Spre bucuria noastra, carnea de prepelita a fost bine primita pe piata romaneasca.

Va marturisim ca am descoperit produsele Ferma Buna in retelele locale din zona Dobrogei. Va ganditi la o crestere a distributiei nationale?

Produsele Ferma Buna se preteaza pentru retelele de hypermarketuri si supermarketuri dar si pentru operatorii din canalul HoReCa, fiind produse 100% romanesti. O distributie nationala este prioritara la acest moment astfel incat oferta noastra sa poata ajunge la cat mai multi consumatori.

Ce ar inseamna astazi o colaborare cu marile magazine?

Remarc ca lucrurile se deruleaza anevoios, dar cu rabdare se poate ajunge la o colaborare de succes. Colaborarea cu mariile linii de magazine este strict necesara pentru a putea vinde si pentru ca produsul sa ajunga la toti cosumatorii romani. Compania noastra este 100% romaneasca si atunci, ne dorim ca toti romanii sa beneficieze de produsele noastre.

A fost o surpriza placuta sa gasim in oferta dvs. cateva articole unice pe piata romaneasca, ce ascund un mare grad de inovatie. Consider ca este un gest extrem de curajos si in acelasi timp de admirat, sa porniti din start cu produse pentru care nu exista un istoric in piata. Ma refer aici nu doar la formarea unui comportament de consum ci si la dotarile tehnologice.  

Asa cum bine ati obeservat, aproape toate produsele noastre constituie o noutate pe piata romaneasca, si anume: carnea de prepelita care nu a mai fost pe piata in mod proaspat, doar congelata si de import, carnea de prepelita marinata gata de pus pe gratar sau la cuptor dar si produsele noastre proprii create pentru piata din Romania: oua de prepelita marinate, ce sunt considerate o delicatesa, gata de servit, pretabile meselor festive, atunci cand se doreste sa se impresioneze, ouale fierte si curatate puse in vid, ce se preteaza celor care sunt in graba si vor sa manace sanatos, sunt gata de pus in salate sau de pregatit diverse antreuri, deasemenea se adreseaza si clientilor HORECA.

In ceea ce priveste linia tehnologica, avem dotari speciale pentru a putea produce aceste preparate.

Ce alte produse speciale mai aveti in portofoliu?

Pentru inceput lasam clientii sa savureze aceste produse, si pentru viitor vom scoate si altele pe care le lasam deocamdata intr-un val de mister.

Categoria oualor de prepelita se bazeaza pe un consumator mai avizat dar in acelasi timp presupune si un proces de educare a consumatorului. Aceasta deoarece ele sunt adesea asociate cu o nutritie speciala.   

Produsele noastre isi au clientii lor. Profilul consumatorului produselor pe care noi le comercializam este individul care isi dedica timpul alegerii si cautarii alimentelor sanatoase, caruia ii pasa ce mananca.  Deasemenea, merita mentionat ca pretul cu care venim pe piata este unul foarte atragator, pe care si-l va permite oricine.

E bine de adus in discutie faptul ca produsele noastre sunt unele de calitate superioara datorita beneficiilor ce le aduc asupra sanatatii organismului uman, fiind singurele produse de origine animala echilibrate din punct de vedere al continutul de vitamine, minerale si enzime. Deasemenea, consumatorul trebuie sa stie ca nu administram pasarilor nici un fel de medicament, antibiotic sau hormoni de crestere, pasarile fiind crescute natural (mai multe detalii privind beneficiile acestor produse le puteti gasi pe site-ul nostru www.oua-carne-prepelita.ro).

Aderarea Romaniei la Uniunea Europeana a deschis noi oportunitati si in acelasi timp a marit piata, dovada ca producatorii roman pot iesi cu produsele lor peste hotare, atacand astfel o piata europeana cu peste 500 milioane de potentiali consumatori. Poate fi exportul o solutie?   

Compania noastra are in vedere iesirea cu produsele si pe piata internationala si vom lua in considerare orice interes care vine din exterior.

Ce planuri aveti pe termen mediu si lung? 

Asa cum am mentionat mai sus, avem in vedere ca in viitor sa scoatem si alte  produse pe piata. Ramane sa ne mai auzim si cu aceasta ocazie.

Andreea Tomescu

 

 


Toate actualitatile