English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

"Fara Sare" - O etichetare negativa pe produsele alimentare

20/09/2013 08:01

Periodic, pe principalele posturi de televiziune sunt transmise mesaje de atentionare asupra consumului de sare. Efectele negative asupra sanatatii umane sunt demonstrate, iar limitele admise in consumul zilnic stabilite cu maxima rigurozitate. Orice exces se poate intoarce in timp impotriva noastra.

Legislatia actuala reglementeaza etichetarea produselor alimentare. Obligatoriu, pe lista ingredientelor trebuie sa fie mentionata cantitatea de sare sau procentul existent in cantitatea de produs finit. Avem insa si exemple in care continutul de sare apare evidentiat distinct, chiar pe eticheta frontala a produsului. Despre cateva astfel de articole sub brandurile unor lanturi de retail am relatat intr-un material special.

Exemplul pe care il prezentam astazi provine de la Kaufland. O linie de condimente, dezvoltata de retailer in Slovacia, sub brandul sau privat Mammita. Mai precis este vorba de cateva mixuri de condimente, inspirate din bucataria internationala. Abordarea retailerului propune o etichetare negativa, evidentiata printr-o sigla speciala, ce poate fi gasita chiar pe ambalajul frontal al produsului. Parerile asupra etichetarii negative sunt impartite. Exista voci care sustin ca ea nu este necesara atata vreme cat ingredientele produsului sunt clar specificate. Altii o considera benefica, rolul sau fiind mai mult o confirmare suplimentara a producatorului sau retailerului privind absenta respectivului ingredient. Legislatia actuala, inclusiv cea europeana tolereaza acest gen de etichetare fara a se pronunta pro sau contra.

In cazul de fata etichetarea negativa introdusa de Kaufland poate fi privita cu un dublu rol. Retailerul isi atentioneaza consumatorii asupra absentei sarii din produs odata pentru sanatatea acestora. Sigla urmareste astfel sa atraga si consumatori ce nu pot manca sarat. In al doilea rand, etichetarea evidentiaza calitatea produsului. De ce este nevoie de aceasta? Sarea este folosita frecvent de multe companii in retetele produselor. Mixurile de condimente, dar si bazele pentru mancaruri contin cantitati variabile de sare in produsul finit. Sarea este extrem de ieftina ceea ce face din ea o parghie in controlul costurilor de productie.             Functie de procentul folosit, pretul final poate fi mai mic sau mai mare, influentand direct si profitul producatorului sau al retailerului. Prin introducerea acestei etichetari negative Kaufland garanteaza absenta totala a sarii din reteta produsului sau. O garantie suplimentara, intr-o transparenta a mesajului catre consumator.

 

Va recomandam sa cititi si:

Sarat! Un nou trend in etichetarea sucului de rosii - 11.07.2013 

 

 

 


Toate actualitatile