English Romana
SONDAJ

Exista coruptie in retailul modern?

  • Da
  • Nu
  • Nu stiu
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Fara Dumnezeu, inainte! Lidl elimina simbolurile religioase de pe produsele Eridanous si Milbona

10/04/2018 21:37

Scandalul crucilor ortodoxe de pe cupola bisericii din insula Santorini a capatat o amploare internationala. Totul a pornit in anul 2017, un cumparator semnaland absenta respectivelor cruci de pe produsele comercializate de Lidl sub brandul propriu Eridanous. A fost scanteia de la care a pornit totul. Presa din Regatul Unit a preluat subiectul, scandalul fiind amplificat si de interventia reprezentantilor bisericilor din Cehia si Polonia. In scurt timp, retailerul a devenit tinta acuzatiilor, cumparatori din diverse tari amenintand cu boicotarea magazinelor Lidl. Paradoxal, dar in tot acest scenariu ieftin, Lidl nu a fost singurul vinovat. Lanturi internationale precum Carrefour, Walmart, Tesco sau Leclerc au avut abordari similare. La fel si companii internationale de prestigiu precum Danone sau Nestle. Toti au recurs la strategii similare, eliminand cu buna stiinta crucile. Si totusi, oalele s-au spart doar in capul celor de la Lidl, fara ca nimeni sa sufle vreun cuvant despre Nestle, Danone, Carrefour, Walmart sau Tesco.

Prins pe picior gresit, Lidl a iesit la rampa cu un comunicat de presa, incercand sa isi justifice actiunea: „Evitam sa afisam simboluri religioase deoarece nu dorim sa excludem nicio convingere religioasa. Suntem o companie care respecta diversitatea, acesta fiind si motivul pentru care am ales sa abordam aceasta trasatura de design”. Pentru cei care nu sunt familiarizati cu stilul Lidl, trebuie spus ca retailerul reactioneaza repede. Chiar foarte repede in raport cu rivalii sai. In cazul de fata, reactiile au aparut dupa cateva luni, intervalul de timp fiind folosit cel mai probabil pentru lichidarea stocurilor de ambalaje. Iar astazi, produsele Eridanous au o imagine noua.

Si nu una singura, ci mai multe. Eridanous ramane un brand privat a carei imagine este strans legata de soarele Greciei, de mare dar si de albul stralucitor al celebrelor case din Santorini. Dispare insa turla bisericii. Cel mai probabil, definitiv!

Modificarile operate de Lidl nu au vizat doar designul produselor Eridanous. Dupa cum semnalam intr-un articol publicat in septembrie 2017 (aici), Lidl a eliminat crucile bisericii din Santorini si de pe unele produse comercializate sub brandul privat Milbona. Ei bine, si acestea au acum ambalaje noi, germanii renuntand definitiv la simbolurile religioase.

Interesant este ca in tot acest scandal international, Romania a fost oarecum o exceptie in strategia Lidl. In timp ce crucile erau sterse de pe produsele Eridanous si Milbona, iaurtul in stil grecesc produs de compania Albalact sub brandul privat Pilos avea o imagine clara, cu cruci expuse la vedere. Ei bine, acum si acest produs a devenit istorie, Lidl dezvoltand un nou ambalaj.

 

 

Manastirea Nucet, un loc uitat de Dumnezeu?

Scandalul iscat in jurul crucilor din Santorini are si o replica romaneasca. Prezenta extrem de vizibila in retailul modern si traditional, brandul de produse lactate Nucet are drept imagine biserica manastirii Nucet din judetul Dambovita, asociata cu sloganul „Nucet – Bunatati manastiresti”.

Aidoma Lidl, compania producatoare (Erbalact) a sters de pe cupola bisericii, crucea ortodoxa, asigurandu-si insa cumparatorii ca toate produsele sale lactate sunt facute „in buna randuiala manastireasca”. Cu insa buna randuiala manastireasca impune si o serie de rugaciuni zilnice, promisiunea celor de la Erbalact suna mai mult a marketing ieftin.

ec. Florin Frasineanu

 

Va recomandam sa cititi si:

Biserica critica strategia Lidl dar trece cu vederea greselile Danone si Nestlé - 05/09/2017

 

 


Toate actualitatile