English Romana
SONDAJ

Exista coruptie in retailul modern?

  • Da
  • Nu
  • Nu stiu
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Faina Baneasa 000, subiect de disputa pe pret intre Carrefour si Kaufland

16/11/2017 17:47

Doua promotii nationale, de catalog!, derulate aproape simultan pe faina Baneasa 000. Prima in Kaufland, a doua in Carrefour. Oferta Kaufland este la 2,69 lei in timp ce in catalogul Carrefour, acelasi kilogram de faina Baneasa 000 este afisat la 2,85 lei. Aparut la o zi dupa Kaufland, catalogul Carrefour vine insotit de o precizare: pretul la raft pentru faina Baneasa 000 este 2,69 lei si nu 2,85 lei cum apare trecut in catalog. Eroare de tipar? Nici vorba. Pur si simplu Carrefour s-a aliniat pe ultima suta la pretul din Kaufland. Nu este prima data cand asistam la lovituri sub centura. Putini stiu insa ca toate aceste demonstratii de forta se deruleaza doar pe brandurile cunoscute, cumparatorul putand astfel calibra respectivul lant de magazine. Mai greu de monitorizat, brandurile private ies din ecuatie, actiunile pe pret fiind monitorizate doar ca palier limita pentru producatorii din spatele acestora.

Cum in promotia de fata, pretul din Kaufland lovea direct in imaginea Carrefour, francezii nu au ezitat si s-au repliat rapid. I-a intrebat cineva pe cei de la Baneasa daca sunt de acord cu acesta reducere de pret operata peste noapte? Greu de crezut. Cazul ridica insa o intrebare: in ce masura companiile producatoare isi mai pot stabili singure propriile strategii de piata? Baneasa nu este o companie de garaj. Din contra este lider de piata. Departe de a fi un exemplu win-win, modul brutal in care s-a operat alinierea preturilor demonstreaza odata in plus cat de putin mai conteaza producatorul roman pentru marile lanturi de retail.

 

Nota brandprivat.ro – Cazul de fata poate fi oricand un subiect interesant pentru Consiliul Concurentei.

 


Toate actualitatile