English Romana
SONDAJ

Ce program credeti ca vor avea magazinele moderne, in an centenar, de Ziua Nationala a Romaniei?

  • Program normal
  • Vor fi inchise
  • Nu stiu
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Fagaras usor sau Fagaras light? La cererea Lidl, compania Raraul si-a mai copiat un produs

29/01/2019

Branza Fagaras usor, o reteta cu doar 3% grasime produsa de compania Raraul SA are o replica sub brandul privat Pilos. Se numeste Fagaras light, are acelasi procent de grasime si, evident, provine din aceeasi unitate producatoare. De ce o compania de talia Raraul a acceptat sa-si copieze propriul produs? Simplu. Ca sa intre in Lidl. Cum pentru un discounter brandurile de producator sunt un subiect tabu, varianta unei copii sub brand privat putea deschide mai usor usa retailerului. Dar de ce sa iti doresti cu tot dinandinsul sa fii prezent pe rafturile Lidl cand ai nu doar un brand de succes ci si o anumita greutate in piata? Din pacate aici raspunsul este in curtea companiei producatoare, in calcul putand intra mai multe variante. Inclusiv absenta unei strategii pe termen mediu si lung.

De cealalta parte, la retailer, abordarea a fost pragmatica. Ca in mai toate cazurile de tip me-too, inovatia lipseste, decizia buyerului vizand copierea efectiva a produsului consacrat. Ceea ce s-a si intamplat. Aceeasi lista de ingrediente, aceleasi valori nutritionale. Varianta Pilos light puncteaza insa pe partea de marketing, semn ca germanii stiu sa-si laude... copia: „Produsul cu 3% grasime contine cu 44% mai putina grasime decat Branza Fagaras cu 5,3%”. Exista insa si o minima diferentiere, ceruta cel mai probabil de Lidl. Caserola Pilos are 200g in timp ce originalul nu are decat 185g. O diferenta de gramaj care le permite germanilor mai multa libertate la marja dar si economii pe partea costurilor logistice. Avantaj, Lidl.

 

Prin dezvoltarea unor replici ale propriilor produse sub brandurile unui discounter, compania Raraul a creat un precedent. Daca pe termen scurt oportunitatea unor volume suplimentare este evidenta, pe termen mediu si lung decizia se poate intoarce impotriva companiei producatoare. Sa luam in calcul doar aparitia unor cereri similare din partea altor lanturi de retail capabile sa dezvolte volume superioare retelei Lidl. Analizand la rece usurinta cu care Raraul S.A. si-a copiat propriile produse de succes, se ridica insa o alta intrebare: in cazul brandului Raraul mai putem vorbi de o strategie pe termen mediu si lung sau interesele sunt altele?

ec. Florin Frasineanu

  

Va recomandam sa cititi si:

Lidl cere, conducerea Raraul S.A se executa. Branza Moldovita nu mai este o reteta unica. O lectie practica despre cum poti sa iti distrugi propriul brand - 18/12/2018

 

 


Toate actualitatile