English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Expansiunea retailerilor internationali si promisiunile ei neonorate

19/01/2018 08:42

„Vom redeschide magazinul odata cu inaugurarea viitorului Discount Shopping Park” – august 2009, declaratii ale oficialilor Carrefour facute la inchiderea hypermarketului Carrefour Braila.

„In situatia reconversiei centrului comercial Armonia Arad, Carrefour Property Romania, bratul imobiliar al Carrefour in Romania, se implica activ in identificarea unor sit-uri comerciale in interiorul orasului pentru relocarea activitatii magazinului existent” - Anca Damour, director Carrefour Property Romania, in 12 iulie 2012, cu o luna inaintea inchiderii hyperului Carrefour Arad.

Sunt doar doua dintre declaratiile menite sa arunce praf in ochii presei si, mai ales, in ochii furnizorilor. Care furnizori au scos de fiecare data din buzunar sute, chiar mii de euro, sustinand fiecare in parte deschiderile marilor magazine. Nici Carrefour Braila si nici Carrefour Arad nu s-au redeschis. Si probabil nici nu se vor mai redeschide vreodata. Pe langa aceste doua declaratii de fatada, reamintim cele 1500 de magazine LaDoiPasi vehiculate in planurile Metro si niciodata realizate. Ulterior, in 2017, retailerul a revenit, anuntand repozitionarea francizei si relansarea expansiunii:

„Metro Cash&Carry anunta repozitionarea formatului de proximitate LaDoiPasi ca franciza independenta si intentioneaza sa ajunga la o retea de 2.000 de magazine pana in 2020”. Asadar, daca tot nu am atins 1.500 de magazine, ce ne costa sa plusam pana la 2.000?

Declaratiile oficialilor Carrefour si Metro sunt de departe cele mai rasunatoare promisiuni neonorate din ultimii ani. In ciuda acestor esecuri de comunicare, anual, retailerii internationali ies la rampa si, cu un optimism fara margini, isi fac publice planurile. Cel mai adesea, genul acesta de declaratii apar la inceput de an si sunt aproape in exclusivitate destinate presei. Momentul crucial este insa altul. Cei care urmaresc cu atentie piata de retail au observat o escaladare a declaratiilor in ultimul trimestru al anului. Incepand din luna septembrie si pana pe la mijlocul lunii noiembrie ne putem astepta practic la orice. Ei bine, acestea sunt anunturile care conteaza cel mai mult, ele nefiind adresate presei ci ...furnizorilor. Presa este pur si simplu instrumentul care, prin preluarea cu copy paste a comunicatelor de PR nu face altceva decat sa ii ajute pe retaileri, sporind presiunea asupra furnizorilor. Pentru ca acestia sunt cei care trebuie sa priceapa adevaratul mesaj si sa-si pregateasca bugetele.

 

Anul 2017 s-a incadrat in acelasi cliseu al declaratiilor fara prea multa baza reala. Aici insa trebuie sa facem o paranteza. Unele declaratii sunt bine intentionate si chiar documentate. Ca orice proiect de investitii, deschiderile de magazine depind de mai multi factori, de la avizul autoritatilor locale si pana la ritmul de executie al firmelor de constructii.

Dar iata care sunt promisiunile neonorate ale anului 2017:

Lidl Vaida Voievod Cluj – Deschiderea, anuntata pentru prima jumatate a lunii februarie, a fost anulata cu doar doua zile inaintea datei oficiale. Magazinul zace si acum cu lacatul pe usa, intr-un razboi al nervilor cu primaria locala.

Mega Image Buzau – Anuntat pentru luna mai 2017, supermarketul este in stand by, fara ca cineva de la Mega Image sa fi venit cu precizari ulterioare.

Auchan Obor – conform datelor aparute in presa, deschiderea trebuia sa aiba loc in ultima luna a anului. Auchan nu a comunicat o noua data.  

15 magazine MyAuchan in parteneriat cu Petrom-OMV pana la finele anului 2017. Nici aici nu a fost sa fie. Si nu este exclus ca recentele schimbari de la varful Petrom sa traga pe dreapta, definitiv, intregul proiect.

 

Va recomandam sa cititi si:

Cifrele din spatele comunicatelor de PR – Un ritm de expansiune cu doua noi magazine pe zi! - 25/10/2017 

 

 

 


Toate actualitatile