English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Energizantelor le cresc aripi

10/01/2013 08:45
Aflata pe un trend ascendent, categoria bauturilor energizante uimeste prin diversitatea ofertei sortimentale. Concurenta este acerba iar dominatia brandurilor internationale pare sa scada pe zi ce trece. Criteriul pretului ramane un argument de baza pentru multi consumatori si nu e de mirare ca retailerii si importatorii se ghideaza in principal dupa acesta. Majoritatea produselor au insa o viata scurta, iesind la fel de repede din piata precum au intrat.

O rotatie extrem de rapida pe care, in ultimele luni am intalnit-o si in segmentul brandurilor private. Pentru unele lanturi de retail lansarea in editie limitata a unor produse tine de strategia lor comerciala. Doua astfel de articole au fost lansate de Lidl cu ocazia Saptamanii Asiatice, iar recent Penny Market a avut o editie limitata, de iarna, a energizantului sau Vibe.

La Carrefour rocada dintre brandurile No1 si Carrefour Discount tine de strategia grupului, noul articol urmarind acelasi criteriu al primului pret.

O retragere explicabila avem si la Real, in urma vanzarii catre Auchan. Brandurile private au aici zilele numarate iar prezenta lor la raft tine doar de stocurile aflate in magazine si la producatori. Cele doua variante ale energizantului Tip - Wild Lion sunt tot mai greu de gasit. Dozele s-au epuizat deja iar ambalarea la PET mai exista doar in cateva magazine.

O disparitie surprinzatoare avem la Penny Market. In scurta sa perioada de prezenta la raft, energizantul Price a dezvoltat volume impresionante. Listarea sa a avut drept scop degrevarea presiunii de pret existenta pe brandurile Race si Vibe. Cu o pozitionare entry level, Price ajunge sa coboare pretul sub un prag minim nemaintalnit: 0,89 lei pentru o doza de 250ml. Recordul, atins in aprilie 2012 a ramas de atunci in picioare desi Price nu mai este demult in sortimentatia activa a magazinelor Penny Market.

Cele mai multe modificari le avem insa la Cora. In urma cu doar cateva luni sortimentatia retailerului parea extrem de solida, uimind prin diversitatea sa de produse sub brand privat. Alaturi de Winny erau numai putin de patru energizante la doza sub brandul Cora dintre care trei produse in Ungaria, in ambalare bilingva. 

In plus, retailerul isi securizase categoria prin listarea altor doua produse importate direct tot din Ungaria. Vanzarea retelei maghiare a afectat serios volumele unor articole si implicit rentabilitatea acestora. Dintre cele trei energizante sub brand Cora provenite din Ungaria variantele light si cola nu mai exista. Odata cu ele a fost delistat si energizantul Cora 380V desi acesta era produs in Romania. Au mai ramas la raft doar energizantele Winny, ambalate la doza de 250ml si PET de 500ml si 1l.

 

Va recomandam sa cititi si:

Cora extinde gama energizantelor la doza - 19.04.2012

Brandul Price coboara pretul energizantelor sub un nou prag psihologic - 24.04.2012

Energizantul Vibe in editie limitata - 07.12.2012

 

 

 


Toate actualitatile