English Romana
SONDAJ

Ce program credeti ca vor avea magazinele moderne, in an centenar, de Ziua Nationala a Romaniei?

  • Program normal
  • Vor fi inchise
  • Nu stiu
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

La Judecata de Apoi a buyerilor: Dulceata de ardei iute sau dulceata cu ardei iute? Cat de corecte mai sunt valorile din declaratia nutritionala?

03/09/2018 16:23

Intr-o incercare de diversificare a sortimentatiei brandului sau Camara Noastra, Lidl Romania a batut la poarta fabricii de conserve Raureni, dezvoltand impreuna cu aceasta o dulceata cu ardei iute. De ce „cu ardei iute” si nu „de ardei iute”? Raspunsul il aflam chiar din procentul de ardei iute din reteta produsului finit, procent care in cazul articolului Lidl nu trece de 10%. Spre deosebire, reteta producatorului propune sub brandul Raureni o dulceata de ardei iute in a carui componenta exista 30g ardei iute pentru 100g produs finit. Asadar, de trei ori mai mult decat in cazul retetei dezvoltate pentru Lidl. In strategia sa, dupa ce s-a vazut cu produsul in traista, retailerul german nu a mizat pe o listare permanenta ci s-a limitat sa includa dulceata sa cu ardei iute in actiuni de tip in-out. O decizie care i-a lasat un spatiu de manevra producatorului. Si poate si un stoc de produs finit, ramas neetichetat in urma actiunii Lidl.

 

Cum disputa dintre discounteri este deja proverbiala, mutarea Lidl nu a trecut neobservata. Replica a venit chiar in luna iunie a acestui an, odata cu lansarea unui produs aproape identic de catre rivalii de la Penny Market, sub umbrela noului brand privat UAuu! Un brand despre care retailerul ne-a asigurat ca se adreseaza celor interesati de senzatii speciale dar si de experiente culinare inedite. Cu un slogan pe masura – „Gustul care bate orice senzatie!” – si sustinut de o campanie agresiva de comunicare, noul brand privat a invadat magazinele Penny Market, intr-o actiune de tip in-out, extinsa pe durata unei intregi luni calendaristice. Incercand sa descoperim ineditul experientei culinare la care ne invita retailerul, am pus fata in fata dulceata cu ardei iute sub noul brand privat UAuu! cu mai vechiul sau rival sub brandul Camara Noastra. Este inutil sa va mai spunem ca intre cele doua produse nu exista nicio diferenta. Nici de reteta si nici de gramaj. Inovatia, mult laudata inovatie a buyerilor Penny se limita la un simplu copy paste. Si nu un copy paste la reteta producatorului, reteta superioara calitativ, ci la reteta rivalilor. Mai mult, pentru ca in disputa dintre discounteri orice detaliu conteaza, produsul copiat avea in magazinele Penny si acelasi pret de raft. Asadar, egalitate perfecta: 7,99 lei dulceata cu ardei iute Camara Noastra in magazinele Lidl, 7,99 lei dulceata cu ardei iute UAuu! in magazinele Penny Market. Cand vezi atata consens intre doi eterni rivali, nu poti sa nu te intrebi: la ce mai au nevoie ambii de cate un buyer de marca privata?

Departe de a fi hilara, abordarea buyerilor Penny Market dezvaluie doar intr-o mica masura, o strategie tot mai vizibila la nivelul lanturilor internationale. Inovatia, atat de importanta in strategia brandurilor private, este aruncata in derizoriu, consumatorul fiind asaltat cu replici palide, de o calitate discutabila. Se merge tot mai des pe principiul romanesc „sa moara si capra vecinului”, competitorii lovind din fasa in putinele initiative care mai pot fi astazi gasite prin retailul modern.

 

Si pentru ca in realitate lucrurile sunt mai triste decat par, incheiem lansand o intrebare tuturor celor implicati, respectiv:

  • companiei Annabella, in calitatea sa de producator al celor trei articole,
  • buyerului de marca privata al Lidl Romania, dezvoltator al retetei de dulceata cu ardei iute sub brandul privat Camara Noastra,
  • buyerului de marca privata al Rewe Romania, cel care s-a limitat sa copieze reteta de dulceata cu ardei iute a rivalilor de la Lidl, sub brandul propriu UAuu!

Stimati producatori si retaileri cum este posibil ca pe ambalajul celor doua produse brand privat sa existe aceleasi valori nutritionale ca cele afisate pe ambalajul produsului sub brandul Raureni, produs, repetam, superior calitativ si in ce masura toate aceste valori sunt reale?

ec. Florin Frasineanu

 

 

 

 

 


Toate actualitatile