English Romana
SONDAJ

Exista coruptie in retailul modern?

  • Da
  • Nu
  • Nu stiu
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Din culisele brandului privat Croamore

03/10/2018 20:42

La aproape doi ani de la lansare, brandul privat Croamore, brand sub a carui umbrela sunt reunite produse din gastronomia croata, ajunge si in Romania cu ocazia unei saptamani tematice Lidl. Analizand aceasta ultima lansare a retailerului german, am notat cateva observatii:  

Ambalajul. Solutiile de ambalare gasite de Lidl sunt rudimentare si ieftine. Spre exemplu cornuletele cu nuca sunt ambalate intr-o simpla caserola de plastic, de genul celor in care raioanele cu servire asistata pun salate, masline si alte alimente. Mezelurile feliate au un ambalaj comun, pe fata caruia a fost aplicat un autocolant cu denumirea fiecarui produs in parte. S-a mers din start pe solutii ieftine, reducerea costurilor cu ambalajul fiind unul dintre criteriile ce au stat la baza dezvoltarii liniei Croamore.

Reteta. O comparatie pe carnatul Kulen scoate in prim plan cateva modificari in reteta produsului. Am pus fata in fata doua produse (teoretic) identice, dezvoltate de Lidl: primul sub brandul Nostja, al doilea sub brandul Croamore. Ambele provin din aceeasi fabrica croata: PPK karlovacka industrija d.d.

Carnatul Kulen sub brandul privat Nostja are urmatoarele ingrediente:

Carne de porc, grasime de porc, sare, dextroza, sirop de glucoza, corector de aciditate: acid citric; antioxidanti: acid ascorbic, alfa-tocoferol; amestec de condimente, colorant: extract de ardei rosu; ardei iute Chili, conservant: nitrit de sodiu; culturi starter. Produs maturat si afumat cu lemn de fag. Pentru 100g produs se prelucreaza 158 g carne de porc.

Reteta sub brandul Croamore contine urmatoarele:

Carne de porc, grasime de porc, carne de vita, sare, extracte din amestec de condimente, extract din ardei gras cu rol de colorare, amestec de condimente, dextroza, antioxidanti: acid ascorbic, ascorbat de sodiu; conservant: nitrit de sodiu; culturi starter. Pentru 100g produs finit se prelucreaza 137g carne de porc si 15g carne de vita.

Reteta Croamore are si carne de vita in timp ce Nostja contine doar carne de porc. Plusul de calitate obtinut prin introducerea carnii de vita este partial compensat prin reducerea cantitatii de carne. Nu se mai folosesc 158g ci doar 152g. Ardeiul iute Chili dispare din reteta Croamore, lasandu-i oarecum desoperiti pe cei de la Lidl care promoveaza produsul drept ’’carnati picanti’’. Iar lista modificarilor continua cu alte ingrediente sau aditivi, manuiti cu abilitate...  

 

Ce concluzii putem trage? Din pacate nu stim daca toate aceste modificari sunt facute special pentru piata romaneasca. La cata experienta are in spate, Lidl poate gandi oricand solutii personalizate pentru orice piata pe care este prezent. Nu putem sa nu remarcam rapiditatea cu care retailerul se pliaza din mers, operand schimbari la produsele sale. O simpla modificare de reteta la o multinationala din orice domeniu poate dura luni, deciziile fiind luate de cele mai multe ori la varful piramidei sau in consilii de conducere. Viteza aceasta de reactie face diferenta dintre retaileri si multinationale, dintre branduri private si brandurile de producator. Atentia pentru detalii trebuie si ea remarcata. Lidl foloseste orice detaliu care poate imbunatati performantele financiare. Chiar si un cent economie la un produs conteaza. Pentru ca in final, acest cent salvat, raportat la intregul univers Lidl poate fi aidoma maslinei taiate din fiecare meniu American Airlines.

 

Nota brandprivat.ro – Ambele retete obtin un punctaj Nutri-Score E in principal datorita cantitatii mari de grasimi, acizi grasi saturati si sare (peste 4,5g/100).

 

 


Toate actualitatile