English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Despre responsabilitate si protectia mediului. O lectie practica de la Nestle

16/06/2020 13:52

„Deoarece ne pasa de tot ce este in jurul nostru, folosim paie din hartie reciclabila”. In locul unui comunicat gol de continut, ultimul produs lansat de Nestle pe piata romaneasca este un exemplu de implicare in protectia mediului. Declaratia companiei, declaratie imprimata pe una din fetele cutiei de lapte cu cacao sub brandul Nesquik, are si un post scriptum. Constienti ca este loc de mai bine, oamenii de la Nestle ne asigura ca incearca sa gaseasca o varianta la fel de prietenoasa pentru mediu si in cazul invelisului de plastic care protejeaza paiul din hartie reciclabila. Mai adaugam aici si certificarea Cocoa Plan pentru cacao cultivata intr-o maniera sustenabila si s-ar parea ca ne aflam in fata modelului perfect de implicare in protectia mediului. Desigur, ca in orice scenariu romanesc, exista si un dar... Vom trece insa cu vederea peste impactul de carbon datorat transportului pe distante lungi, convinsi ca cei de la Nestle vor gasi cat de curand o solutie locala, capabila sa inlocuiasca cu succes producatorul spaniol.

 

Laptele cu cacao Nesquik poate fi considerat un produs prin al carui mesaj compania Nestle urmareste educarea micilor consumatori. O lectie simpla de responsabilitate fata de mediu, imprimata vizibil pe ambalajul unui produs preferat de cei mici. In acelasi timp insa, noul produs poate fi considerat o provocare pentru companiile sau lanturile internationale de retail care au produse similare destinate celor mici. Am ales sa ilustram acest exemplu cu un produs dezvoltat de Kaufland sub brandul sau mainstream pentru simplul motiv ca este ultima aparitie pe piata. Schimbarea operata de Kaufland pentru bauturile racoritoare sub brandul propriu s-a oprit la design. Avem un personaj hazliu si o reteta banala. Paiul insa ramane neschimbat, din plasticul atat de neprietenos cu mediul. Produsul KClassic nu este insa singurul care pastreaza aceste sechele. Piata este plina de produse similare, majoritatea destinate celor mici. De la branduri de producator – vezi bauturile racoritoare Tedi aflate acum in topul preferintelor – si pana la branduri private dezvoltate, asemeni Kaufland, de lanturile de retail active pe piata romaneasca. Desi toate au sistat comercializarea paielor din plastic, bauturile racoritoare continua sa existe. Anual, milioane de paie mici din plastic ajung de pe rafturile marilor magazine in natura sau, in cel mai fericit caz, la lada de gunoi.

 


Toate actualitatile