English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Danone lanseaza in Romania un prim produs in ambalaj certificat FSC

27/06/2013 15:54

Compania Danone bifeaza o premiera pe piata romaneasca fiind prima mare companie producatoare care intra cu un produs propriu, in ambalaj certificat FSC. Este vorba despre iaurtul de baut Activia al carui ambalaj Tetra Top devine astfel primul ambalaj al companiei Tetra Pak cu certificare FSC intrat in portofoliul unui producator din Romania.

In spatele comunicatului oficial, premierea inregistrata de cei de la Danone marcheaza o schimbare majora in strategia unui producator. Asistam la lansarea unui proces educational in randul consumatorului roman, ale carui efecte benefice vor avea bataie pe termen lung. Girul pe care un brand international de talia Danone il aduce astazi ambalarii FSC lanseaza nu doar un simplu produs, ci un model ce va fi preluat cu siguranta in timp si de alte companii producatoare.

Certificarea FSC nu mai este de mult o noutate pentru consumatorul roman. Gratie unor lanturi de retail care si-au dezvoltat propriile branduri private, fie sub forma unor produse fie folosind pentru acestea ambalari certificate, logo-ul FSC este in ultimul timp din ce in ce mai vizibil, iar aria sa de cuprindere tot mai vasta. Deloc de neglijat proiectele lanturilor de retail pareau a fi lipsite de esenta atata timp cat nu vorbeam de produse cu o prezenta nationala in toate formatele de retail ci de articole brand privat limitate la propriile retele de magazine. Prezenta lor a creat insa un precedent si a deschis un drum. Decizia strategica a Danone aduce asadar pe piata romaneasca un prim articol cu o imensa valoare adaugata, a carui prezenta va putea fi regasita la nivel national, in toate formatele de retail. O sansa in plus in implementarea unui concept si in formarea unui nou comportament de consum, bazat pe informare si educare.

 

Nota brandprivat.ro - Redam alaturat integral, comunicatul oficial al companiilor Tetra Pak si Danone.

 

Activia de băut are acum ambalaj Tetra Pak® certificat FSC®

Tetra Pak È™i Danone România lansează, în premieră în România, Activia în ambalaj de carton provenind din păduri administrate responsabil (certificate FSC®). Tetra Top, ambalajul iaurtului de băut Activia, devine astfel primul ambalaj al companiei Tetra Pak cu certificare FSC® ales de un producător din România

 

BucureÈ™ti, 27 iunie 2013 - Consecvente cu politica lor de a proteja mediul înconjurător È™i de a promova o atitudine responsabilă față de resursele naturale, Tetra Pak È™i Danone lansează în România primul produs lactat proaspăt ambalat în România în ambalaj de carton provenind din păduri administrate responsabil (certificate FSC®).

OrganizaÈ›ia FSC (Forest Stewardship Council®) se ocupă de promovarea administrării responsabile a pădurilor din punct de vedere ecologic, social È™i economic, pentru a conserva biodiversitatea, productivitatea pădurilor È™i procesele ecologice.  Astfel, se pune accentul È™i pe beneficiile sociale ale administrării forestiere pentru ca societatea È™i comunitatea să se bucure de beneficii pe termen mediu È™i lung, iar activitatea economică să fie suficient de profitabilă fără a genera profit în detrimentul resursei forestiere, ecosistemului sau afectând comunitatea. PrezenÈ›a acestui simbol pe ambalaje reprezintă garanÈ›ia că fibra lemnoasă folosită pentru ambalaje provine din păduri administrate responsabil È™i surse controlate, care sunt regenerate prin plantări sau în mod natural. La nivel global, suprafață forestieră totală certificată FSC este de 180,5 milioane de hectare, în 79 de țări. În România, suprafață forestieră totală certificată FSC este de 2.386.535 hectare, reprezentând cca 37% din suprafaÈ›a forestieră a României (6,37 milioane de hectare).

Tetra Top, ambalajul iaurtului de băut Activia, devine astfel primul ambalaj al companiei Tetra Pak cu certificare FSC ales de un producător de alimente din România. Suntem convinÈ™i că în următoarea perioadă vom vedea È™i alte companii care vor alege să ambaleze produse realizate local în ambalajele certificate FSC, cu atât mai mult cu cât politica noastră globală este să ne asumăm integral acest cost suplimentar al ambalajului certificat FSC (un ambalaj premium), fără a-l transfera clienÈ›ilor noÈ™tri. În plus, acest tip de ambalaje oferă beneficii de necontestat mărcilor care le folosesc È™i demonstrează angajament pe termen lung față de politicile de responsabilitate socială; el devine un diferenÈ›iator pozitiv al produsului la raft, motivând consumatorii să îl aleagă în schimbul unui produs concurent în ambalaj necertificat", declară Cristina Dumitru, Communications Manager Tetra Pak South Eastern Europe.

„Ne bucurăm să fim primii parteneri ai Tetra Pak în România care au ales ambalajul certificat FSC pentru Activia, cel mai vândut iaurt din Romania Această decizie a fost un pas firesc, în acord cu politica noastră de responsabilitate socială È™i de protecÈ›ie a mediului deoarece promovăm atât alimentaÈ›ia echilibrată, cât È™i comportamentul responsabil față de mediu. Ne bucurăm să oferim acum consumatorilor Activia de băut în ambalaj certificat FSC, dându-le posibilitatea de a beneficia, în acelaÈ™i timp, de un produs de calitate È™i de a contribui activ la protejarea pădurilor", declară Cristina Popescu, Corporate Communications Manager Danone South Eastern Europe. 

 

Consumatorii și FSC

Din studiul de opinie comandat de Tetra Pak despre FSC (Forest Stewardship Council®) È™i ambalajele de lapte, lactate È™i suc cu certificare FSC (mai 2013) a reieÈ™it că 1 din 2 consumatori români ar alege ambalajele de carton provenind din păduri administrate responsabil (certificate FSC). Tetra Pak È™i Danone vin astfel în întâmpinarea consumatorilor responsabili, oferindu-le acum iaurtul de băut Activia în ambalaj de carton provenind din păduri certificate FSC.

Din 2001 plantăm copaci È™i nu numai. Cum ne place nouă, la Tășuleasa Social, să spunem, plantăm idei, plantăm seminÈ›e pentru un viitor mai bun È™i mai responsabil. Prin proiectele noastre de educaÈ›ie ecologică vrem să schimbăm mentalități È™i să le arătăm celor din jur că putem si că trebuie, cu toÈ›ii, sa facem o diferență. Mă bucur să văd că pe măsură ce trece timpul suntem din ce în ce mai mulÈ›i pe acest drum, persoane fizice È™i companii. Mă bucur să văd că a crescut È™i în România interesul companiilor pentru păduri È™i modalitățile prin care îÈ™i reduc amprenta de mediu È™i protejează resursele naturale. Noi credem că fiecare dintre noi poate contribui la schimbare, indiferent de vârstă, statut social sau indiferent de localitatea unde trăieÈ™te. Grija față de mediu are mai multe aspecte È™i poate începe cu plantarea unui copac, curățenie în parc, colectare selectivă sau alegerea unor ambalaje prietenoase cu mediul", declară Alin Uhlmann-Useriu, PreÈ™edintele AsociaÈ›iei Tășuleasa Social.

 „Îmi face plăcere să fiu implicată în acest proiect, deoarece consider că reînnodarea relaÈ›iei cu natura poate contribui la regăsirea unui echilibru de care avem atât de mare nevoie pentru a avea acea stare de bine la care aspirăm. În vârtejul vieÈ›ii contemporane, suntem cu toÈ›ii prinÈ™i în problemele de zi cu zi, astfel încât reîntoarcerea la bucuriile simple, la ceea ce este autentic, ne ajută foarte mult È™i ne oferă o altă perspectivă asupra vieÈ›ii, o perspectivă detaÈ™ată de angoasele cotidiene È™i de presiunile zilnice. Este important să iubim natura, s-o respectăm, s-o protejăm, căci astfel ne respectăm È™i ne protejăm pe noi înÈ™ine. Este nevoie de paÈ™i mici È™i siguri pentru a restabili echilibrul cu natura È™i a descoperi surse de fericire poate deja uitate; iar alegerea unui ambalaj prietenos cu mediul, precum cel certficat FSC este unul din aceÈ™ti posibili paÈ™i", spune Bogdana Bursuc, psiholog clinician Mind Institute.

Eforturile Tetra Pak de promovare a beneficiilor ambalajelor certificate FSC È™i a deciziei responsabile de consum fac parte din strategia globală de comunicare despre mediu È™i resurse regenerabile. Strategia 2020 adoptată de companie la nivel global, în 2011, include trei piloni principali: reciclarea, dezvoltarea de produse sustenabile (inclusiv certificarea FSC) È™i reducerea amprentei de carbon. CreÈ™terea nivelului de cunoaÈ™tere despre FSC È™i a preferinÈ›ei către ambalajele certificate FSC sunt parte din pilonul Dezvoltarea de produse sustenabile, adică ambalaje din resurse 100% regenerabile până în 2020.

Tetra Pak a vândut anul trecut 26,4 miliarde de ambalaje certificate FSC (în creÈ™tere cu 40% față de 2011) în 39 de țări, iar în 2013 pe lista acestor țări se adaugă È™i România. Tetra Pak a crescut furnizarea de carton certificat FSC la 38%, de la 34% în 2011, obiectivul companiei fiind sa ajungă la 50%.

 

Tetra Pak este liderul mondial în soluÅ£ii de procesare, ambalare ÅŸi distribuire a produselor alimentare lichide. Lucrând îndeaproape cu clienÅ£ii ÅŸi furnizorii noÅŸtri, oferim produse sigure, inovatoare ÅŸi în armonie cu protecÅ£ia mediului înconjurător, care satisfac în fiecare zi cerinÅ£ele consumatorilor din peste 170 de ţări. Având aproximativ 23000 de angajaÅ£i în peste 85 de ţări, noi credem în asumarea cu responsabilitate a poziÅ£iei de lider în industria de profil, pentru crearea unei creÅŸteri profitabile în armonie cu protecÅ£ia mediului înconjurător ÅŸi cu o bună conduită socială.

Motto-ul nostru, „PROTEJEAZÄ‚ CE E BUNTM", reflectă viziunea noastră de a oferi alimente sănătoase ÅŸi disponibile oriunde. Mai multe informaÅ£ii despre Tetra Pak sunt disponibile pe www.tetrapak.ro

Compania DANONE PDPA România face parte din Grupul DANONE, prezent în 120 de ţări, unul dintre liderii mondiali din industria alimentară, deÅ£inând locul 1 în lume în fabricaÅ£ia de produse lactate proaspete ÅŸi locul 2 în lume în domeniul apelor minerale îmbuteliate ÅŸi al alimentaÅ£iei pentru bebeluÅŸi. Grupul DANONE a înregistrat în 2012 vânzări de peste 20 miliarde EURO. DANONE România este lider de piaţă în categoria produselor lactate proaspete, înregistrând în anul 2012 o cifră de afaceri de 506 milioane RON. Compania are în portofoliu peste 80 de referinÅ£e de produs, produse în majoritate în fabrica din BucureÅŸti, cu lapte proaspăt colectat de la fermierii români.

 

 


Toate actualitatile