English Romana
SONDAJ

Exista coruptie in retailul modern?

  • Da
  • Nu
  • Nu stiu
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Cum sunt inselati clientii Lidl: TVA majorat la 19% pentru unele produse alimentare

14/11/2017 19:39

Desi au trecut mai bine de 30 de luni de la intrarea in vigoare, TVA-ul redus la alimente ramane un vis frumos pentru clientii Lidl. Pe fondul ineficientei Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, institutie a statului roman insarcinata sa vegheze implementarea cotei reduse de TVA de 9%, retailerul german isi suprataxeaza clientii, aplicand o cota de 19%. Practic, clientii Lidl platesc in plus 10% din pret pentru unele produse alimentare. Scenariul unei greseli este exclus. Si asta deoarece, intr-un lant de retail preturile sunt verificate de prea multe persoane. Prima mutare apartine buyerilor, ei fiind cei care seteaza preturile, inclusiv cota aferenta de TVA. Verificari ulterioare se fac si in departamentele financiar-contabil sau IT, ultimul setand practic rapoartele zilnice. Magazinele au si ele un rol in verificarea preturilor, scanarea produselor aratand detaliat si cota de TVA pentru fiecare in parte. Nu in ultimul rand, un alt filtru apare la inventarierea periodica a stocurilor din depozite si magazine.

Prezentam alaturat doua produse din categoria condimente, sub brandul privat Mikado, pentru care conform bonului de casa am platit un TVA de 19% in loc de 9% cat este legal. La prima vedere, diferenta nu este mare. Sa facem insa un calcul simplu si sa luam o vanzare zilnica de o bucata din fiecare produs, pe fiecare magazin Lidl. Multiplicam apoi totul cu 30 de luni, data de la care trebuia implementat TVA-ul redus. Si iata ce obtinem:

1 bucata x 200 magazine x 30 zile/luna x 30 luni = 180.000 buc

Asadar, doar la aceste doua produse daca ar fi sa luam in calcul cate o singura bucata vanduta zilnic, obtinem peste 360.000 de bucati. Dar Lidl nu este un retailer care sa vanda dintr-un produs doar o singura bucata zilnic. Zeci, poate chiar sute de mii de romani au fost inselati in tot acest timp, platind mai mult pentru unele produse. Vazuta din afara, amploarea evaziunii este greu de calculat. Portofoliul activ Lidl numara peste 2.100 de articole la care se adauga alte mii de produse rulate periodic in decursul unui an in actiuni de tip in-out. Pana la o eventuala reactie oficiala atat din partea retailerului cat si din partea institutiilor statului roman nu ne ramane decat sa va recomandam sa verificati cu atentie bonurile de casa.

 

Va recomandam sa cititi si:

Marketingul, bata-l vina! Tupeu de retailer sau cum poti transforma reducerea TVA-ului in OFERTA! - 01/06/2015

Lidl isi adjudeca reducerea de TVA intr-o „oferta” pe iaurtul natur Pilos - 08/06/2015

 

 

 


Toate actualitatile