English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Cum explica managerii Carrefour incalcarea legii

01/03/2021 16:52

„Eroare informatica”. Acesta este argumentul gasit de managerii Carrefour pentru a justifica incalcarea legii respectiv perceperea cotei normale de TVA in locul cotei reduse de 5% asa cum este stipulat in lege. Intelegem din raspunsul* primit din partea Carrefour Romania – raspuns pe care il redam integral – ca cei doi furnizori au facturat corect, aplicand pe produse cota redusa de TVA. Este hilar sa auzi ca retailerul care se mandreste cu un performant magazin online, nu a reusit sa depisteze timp de mai bine de 30 de zile o eroare in sistemul sau informatic. 30 de zile in care nimeni, dar absolut NIMENI dintre angajatii companiei nu a observat ca legea a fost incalcata.

 

Cine putea sesiza incalcarea legii?

Lista persoanelor care puteau sesiza din timp „eroarea informatica” este destul de lunga si, pe langa departamentul IT mentionat anterior, mai adaugan cateva persoane sau departamente care puteau interveni prompt. Primul putea fi chiar buyerul de marca privata. Cele trei articole sunt o premiera pentru Carrefour, francezii intrand odata cu listarea lor in clubul deocamdata destul de exclusivist al retailerilor care detin produse sub branduri proprii cu certificarea „produs montan”. Omul nostru insa nu a avut curiozitatea sa verifice daca listarea a fost corecta si daca pretul de vanzare contine cota corecta de TVA.

Nici departamentele financiar-contabil nu au fost interesate sa verifice daca TVA-ul de 5% trecut de producator in documente se regaseste corect in pretul de vanzare. Eroarea putea fi depistata si la reducerea de pret despre care vorbeste Carrefour la fel cum un feedback putea veni si din piata, din partea personalului din magazine.

 

„...in niciun caz nu a crescut profitul companiei”

In ciuda acestei intarzieri regretabile, salutam totusi reactia Carrefour. Cat priveste profitul companiei, ne-am fi dorit ca odata cu modificarea TVA-ului si revenirea la cota stipulata prin lege sa asistam si la reducerea pretului de raft cu cele 4 procente aferente. Felul in care s-a procedat acum nu este deloc in favoarea consumatorului. Prin reducerea cotei de TVA si mentinerea vechiului pret de vanzare, Carrefour nu a facut decat sa mute diferenta de bani destinata consumatorului din contul de TVA datorat statului in contul sau de adaos, incarcandu-si astfel profitul companiei.

 

 

Nota brandprivat.ro – Punctul de vedere oficial primit din partea Carrefour Romania:

„Act for Good a aparut din nevoia de a uni si recompensa toti consumatorii care pretuiesc stilul de viata sanatos, trait cu respect fata de natura si comunitate si de a sustine in acelasi timp producatorii romani.

Ceea ce ati remarcat in mod corect cu privire la TVA-ul atasat cartofilor pe care i-ati pus in cos, e rezultatul unei erori informatice pe care am remediat-o in cursul zilei de 24 februarie. Bonul fiscal atasat acestui mesaj este dovada modificarii.

 

Din verificarile facute la restul produselor de origine montana, a reiesit ca TVAul de 5% (valabil pentru categoriile mentionate de catre legislatia fiscala in vigoare si in baza certificarilor / atestatelor prevazute de catre lege si puse la dispozitia companiei de catre furnizorii de astfel de bunuri) este respectat intocmai, astfel ca acest caz, pentru care ne cerem scuze, reprezinta o exceptie pe care am corectat-o rapid, inclusiv in urma sesizarii dvs. 

Mai mult, mentionam ca am actionat astfel incat sa impulsionam vanzarea acestui tip de produs facandu-l accesiabil tuturor cumparatorilor interesati, intrucat, la inceputul acestui an i-am redus pretul de vanzare de la 7,99 RON la 6,99 RON, ceea ce reprezinta o reducere de 12,5% din pret. Iar fermierul si-a incasat pretul corect, fara nicio pierdere.

Credem mult in producatorii romani pe care ii promovam prin programe precum Crestem Romania BIO, Deschidem Vinul Romanesc sau Cooperativa Agricola Varasti si ne respectam clientii. Cerandu-ne inca odata scuze pentru situatie, mentionam ca in niciun caz nu am face nimic intentionat prin care sa inselam increderea partenerilor si a consumatorilor nostri.

Incheiem prin a spune ca, in baza prevederilor fiscale in vigoare si avand in vedere principiile de functionare a TVA, contravaloarea TVA-ului incasat de Carrefour de la clientii sai a fost transferat Bugetului de Stat si in niciun caz nu a crescut profitul companiei.

Prin AFG ne ?inem promisiunea fata de clienti si producatori si vrem ca fiecare gest de cumparare sa se puna cu adevarat pentru noi toti. Speram ca situatia aceasta nu v-a zdruncinat increderea in program si ca veti continua sa-l folositi, atat pentru beneficiile individuale, cat si pentru un bine mai mare.”

 

Cu respect.

Echipa Carrefour

 

Va recomandam sa cititi si:

Act for Good, o teapa pentru consumatorul roman. Cum explica managerii Carrefour incalcarea legii? - 24/02/2021

 


Toate actualitatile