English Romana
SONDAJ

Exista coruptie in retailul modern?

  • Da
  • Nu
  • Nu stiu
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Controversatul colorant rosu Ponceau 4R revine pe rafturile Lidl sub un brand privat inspirat din gastronomia romaneasca

30/10/2017 07:28

Responsabil pentru agravarea astmului si considerat cancerigen in multe tari, colorantul sintetic rosu Ponceau 4R este interzis in Norvegia, Finlanda sau Statele Unite. Cum in Romania nu exista deocamdata restrictii, colorantul este folosit pentru a induce o culoare rosie intr-o varietate de produse alimentare, cum ar fi dulciuri, jeleuri, deserturi, fructe si conserve din fructe, prajituri, produse de patiserie, supe instant, bauturi racoritoare, bauturi la doza etc. Prezenta lui intr-o reteta Lidl este insa surprinzatoare si asta deoarece vorbim despre brandul Camara Noastra, un brand privat ce se autodeclara inspirat din gastronomia romaneasca autentica. Ramane insa un mister legatura pe care Lidl a gasit-o intre traditiile romanesti si reteta de cidru cu capsuni. E adevarat, produsul in sine reprezinta o premiera, fiind primul dezvoltat de un retailer sub un brand privat romanesc. De aici insa si pana la asocierea unui colorant sintetic controversat cu autenticitatea romaneasca este cale lunga.

 

Cidrul cu capsuni sub brandul privat Camara Noastra confirma odata in plus rapiditatea lanturilor de retail atunci cand e vorba sa exploateze oportunitati de piata. Categoria este pe val si nu e de mirare ca Lidl a ales sa isi dezvolte aici propriul produs. Alegerea brandului este insa o greseala copilareasca. Cu totul altfel ar fi stat lucrurile daca Lidl alegea sa dezvolte respectivul produs sub alt brand privat sau chiar sub forma unei ambalari exclusive. Pozitionarea produsului sub brandul privat Camara Noastra anuleaza eforturile si mai ales investitiile facute in promovarea acestuia. Pentru ca pe de o parte inchiriezi Muzeul Cotroceni ca sa te lauzi cu retete autentice iar pe de alta parte iti dai cu stangul in dreptul, promovand produse dubioase. Camara Noastra este singurul brand privat din portofoliul Lidl dezvoltat la nivel local, in Romania. Abordarea buyerilor romani difera radical de cea a colegilor lor din centrala germana, lasand sa se intrevada o doza de stangacie. Teoretic, Camara Noastra este un brand privat din generatia a II-a. Realitatea din magazin contrazice insa aceasta abordare, lasand sa se intrevada un brand pur comercial, a carui strategie oscileaza intre entry level si mainstream.

 

Nota brandprivat.ro - Despre controversatul colorant sintetic rosu ponceau 4R puteti afla mai multe in articolul

E 124 – Rosu ponceau 4R

 

 

Va recomandam sa cititi si:

Camara noastra, un brand privat intre marketing si realitate - 20/10/2015

Premiera sau minciuna grosolana? Parizer cu carne de vita si ardei sub brandul Camara noastra. De la Lidl - 27/09/2016

Camara noastra, intre traditie si marketing - 03/10/2016

Cidrul, in fata primului brand privat romanesc - 21/09/2017 – Articol rezervat abonatilor brandprivat.ro

 

 

 


Toate actualitatile