English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Colaborarea cu Lacto Food arunca in derizoriu brandul Deluxe. Ce unt alegem intre produsele Lidl si Penny Market?

13/11/2018 18:19

Rivalitatea dintre discounteri si strategiile in oglinda fac posibila in aceste zile suprapunerea actiunilor pe doua branduri cheie: Deluxe la Lidl si Selection la Penny Market. Ambele branduri private din generatia a II-a, cu o pozitionare pe mainstream superior ce cocheteaza adesea cu segmentul premium. Cum oferta dedicata Sarbatorilor de Iarna este extrem de vasta iar actiunile sunt abia la inceput, am decis sa incercam o comparatie intre cele doua branduri pe un produs aparent banal dar extrem de apreciat de romani: untul.

 

Ce am gasit in oferta celor doi discounteri?

Lidl: Deluxe Unt cu sare de mare, 80% grasime, 250g;

Penny Market: Selection Unt frantuzesc cu sare de mare, 80% grasime, cu sare de mare din Guerande, 250g;

Simpla lectura a denumirii celor doua produse aduce din start un prim punct in favoarea untului Selection.

Materie prima si loc de productie:

Untul Deluxe are la baza lapte origine Germania si sare de mare iodata, fiind produs in Romania, langa Arad, de compania Lacto Food.

Untul Selection are la baza lapte origine Franta si sare de mare din Guerande, fiind produs in Franta, de compania Flechard SAS Laiterie du Pont Morin.

Originea franceza a materiei prime, productia la sursa, in Hexagon precum si sarea de mare provenita dintr-una dintre cele mai cunoscute zone de exploatare a sarii de mare aduce alte trei puncte produsului Penny Market.

Pret:

Lidl: Deluxe Unt cu sare de mare, 80% grasime, 250g – 8,99 lei;

Penny Market: Selection Unt frantuzesc cu sare de mare, 80% grasime, cu sare de mare din Guerande, 250g – 8,99 lei;

Egalitatea perfecta intre preturile celor doua produse nu ar trebui sa surprinda, ambii discounteri raportandu-se frecvent la preturile rivalilor. In ciuda pretului identic, raportul pret/calitate inclina din nou balanta in favoarea produsului Penny Market.

 

Comparatia dintre cele doua produse da practic castig de cauza untului cu sare de mare comercializat de Penny Market sub brandul propriu Selection. Un unt cu adevarat premium, care isi surclaseaza fara drept de apel rivalul dezvoltat de Lidl sub brandul Deluxe. Un produs pe care de altfel vi-l recomandam.


 

In loc de concluzii

Teoretic, alegerea companiei Lacto Food ca producator al untului Deluxe este o premiera atat pentru brandul privat cat si pentru firmele romanesti. Realitatea este insa cu totul alta, Lacto Food nefiind o companie producatoare in adevaratul sens al cuvantului. Activitatea Lacto Food este axata pe portionarea si ambalarea produselor lactate, aduse in cantitati mari din diferite tari europene. In cazul untului, Lacto Food importa unt congelat, in calupuri de 30 kg pe care, dupa decongelare, il portioneaza si ambaleaza asa cum doreste clientul. In cazul de fata, cel mai probabil untul a venit congelat din Germania, portionarea si ambalarea fiind facuta la unitatea din localitatea Sofronea, judetul Arad. Ceea ce Lidl ne ofera acum cu titlul de produs premium este in realitate un produs ieftin, in spatele caruia se ascund (cel putin!) doua mari semne de intrebare: sarea folosita si termenul de valabilitate. Potrivit informatiilor de pe ambalaj, untul Deluxe contine sare iodata. De ce este nevoie sa amesteci o sare de mare, pura, cu iod, doar Lidl stie. In absenta unei minime transparente legata de originea sarii de mare – obligatorie in cazul unui articol premium – Lidl isi depuncteaza singur propriul produs. Cat despre termenul de valabilitate, acesta este un alt cui in talpa pe care retailerul german si-l bate cu propria mana. Sa explicam. Fiind vorba de unt congelat adus din Germania, termenul de valabilitate aplicat pe ambalajul produsului Deluxe trebuie sa fie cel recomandat de adevaratul producator. Ori in cazul untului obtinut prin decongelare, termenul nu depaseste de regula 30 de zile. Ce avem pe produsul Deluxe? Ei bine, articolul achizitionat de noi expira in 03.02.2019. Adica peste aproape 90 de zile. Enorm si am spune aproape imposibil pentru un produs obtinut prin decongelare.

Sa nu fi stiut oare buyerii Lidl toate aceste detalii? Sa nu fi stiut ei ce si cum „produce” Lacto Food? Greu de crezut. Lidl nu este la prima colaborare cu cei de la Lacto Food, compania aradeana fiind in spatele mai multor articole ambalate special pentru Lidl. Ba mai mult, aruncand o privire in sortimentatia Lacto Food descoperim un articol aproape identic: un unt cu sare de mare, lansat in 2016 sub brandul Lacto Food. Atunci ca si acum, pe ambalaj nu exista nici cea mai mica informatie despre originea sarii de mare...

De ce aceasta abordare ieftina sub sigla unui brand ce se doreste a fi unul premium? Pentru ca se poate iar romanul accepta prea usor orice produs ieftin ambalat frumos. Alegerea companiei Lacto Food ca ambalator al untului Deluxe nu este un accident. Cei care au facut aceasta alegere au fost perfect constienti de riscurile la care se expun si isi expun propriul brand dar si de avantajele financiare pe care le pot obtine prin comercializarea unui produs ieftin pe post de articol premium. Credem insa ca decizia nu s-a bazat pe cartea de vizita a celor de la Lacto Food ci pe lipsa de reactie a consumatorului roman. Care consumator roman nu mai sanctioneaza demult derapajele Lidl. Iar germanii stiu sa profite din plin, dovada si cazul de fata.

ec. Florin Frasineanu

 

Va recomandam sa cititi si:

Dilema consumatorului: unt cu sare de mare sau unt cu sare din Salina Praid? - 14/09/2016 

Fluctuatiile de pret de pe piata untului nu îi sperie pe producatorii români - 19/09/2017

Cascavalul clasic feliat subordonat importurilor. Mai putem oare gasi o reteta romaneasca? – 04.02.2016

 

 

 


Toate actualitatile